Jakt och Fiske

vargen

1058 inlägg 251215 visningar 65 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vargen

sputtnick85  
#300209 Ja vad tycker ni om vargen?har ni varg där ni jagar? Har köpt en blandras av drever basset är nu 6 mån gammal.men nu är det varg runtom överallt 2 hundar tagna runt min jaktmark.och massor med får.jag vill då få bort vargen



   TS
Avatar Fallback

Re: vargen

hinowa  
#300214 Ett jävla vansinne i mina ögon med all varg!
Våra förfäder var inte dumma i huvudet!

Avatar Fallback
Vimekaren  
#300215 .
Senast redigerad av Vimekaren tis 09 dec 2014, 19:56, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback
Vimekaren  
#300216 .
Senast redigerad av Vimekaren tis 09 dec 2014, 19:56, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: vargen

sputtnick85  
#300220 Det är just det jag tycker.vargen kan kosta hur mycket som helst ta mycket tamboskap jakthundar sällskapshundarden kostar pengar och skapar irritation och olagligheter.folk tar ju lagen i egna händer.man kan ju inte påverka vargen ett skit.dom kör över oss på landsbygden om att vargen ska finnas.vad finns det för positivt med vargen?älg skadorna kan vi jägare lösa med å skjuta mer älg.jag minskar mycket hellre älg stammen genom jakt än att dom ska plågas åt varghelvetet

   TS
Avatar Fallback

Re: vargen

jannee  
#300225 Följande sätt löser alla problem med vargar.
Släpp in en alfahona + hanne i Nackareservatet så lär det bli annat ljud i skällan från de styrande i Stockholm.

Avatar Fallback

Re: vargen

sputtnick85  
#300229 Värsta är ju att då om nångång blir det skyddsjakt och dom skjuts direkt men inte på landsbyggden

   TS
Avatar Fallback

Re: vargen

Jim_the_one  
#300238 Är väl bättre att köra in dom till storstan direkt. Då blir det nog lite hets efter vargen snart. Sen om det kan anses som djurplågeri är ju en annan sak.

Avatar Fallback

Re: vargen

sputtnick85  
#300243 Man skulle ha börjat avla hundar som jagar å tar varg.som sliter ut magen å äter dom levande.låter grovt men det börjar bli vardag för oss hundägare. Så varför inte vända på steken och göra samma mot vargen

   TS
Användarvisningsbild

Re: vargen

anersimyra  
#300251
jannee skrev:Följande sätt löser alla problem med vargar.
Släpp in en alfahona + hanne i Nackareservatet så lär det bli annat ljud i skällan från de styrande i Stockholm.

Ha ha ha..där tror jag inte ulven skulle trivas, först och främst stöter den på mig på dagarna.. 8-x 8-x den får sen trängas med cyklister, motionärer, jyckar, dagisgrupper, arbetspendlare, renhållningsarbetare, golfare, hundratals gymnasielever om dagen.. :smile:

Avatar Fallback

Re: vargen

r93  
#300252
sputtnick85 skrev:Man skulle ha börjat avla hundar som jagar å tar varg.som sliter ut magen å äter dom levande.låter grovt men det börjar bli vardag för oss hundägare. Så varför inte vända på steken och göra samma mot vargen


Kaukasisk ovcharka borde göra susen!

Användarvisningsbild

Re: vargen

Vedproducent  
#300258 Ökar vargstammen ännu mer finns risken att dom snart tar ihjäl fler hundar än de som skjuts till döds av jägarna själva.
Fy vad hemskt det skulle vara!

Avatar Fallback

Re: vargen

sputtnick85  
#300263 Låter inte som du varken har hund eller jagar

   TS
Avatar Fallback

Re: vargen

tallen100  
#300265 Och inga får heller.

Användarvisningsbild

Re: vargen

sundelius  
#300266 Och kanske bor i Stockholm :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).