Jakt och Fiske

Jaktbilder

522 inlägg 148963 visningar 52 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jaktbilder

Erre  
#291825 En kompis sköt en bock för några veckor sen. Han såg den falla i skottet och visste att det var klart. Han satt kvar en stund och hörde vildsvin en bit bort inne i skogen, han smög in efter dom. Var borta 10-15 min innan han gav upp det. När han kom tillbaka för att ta hand om sin bock så fick han se en stor gris stå och äta ur bocken!! Tyvärr fick han ingen skott chans på grisen innan den drog iväg.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#291867 Rätt brutala djur de där vildsvinen. Både stora och allätare. Ser fram emot att vi ska få dem där jag jagar, både med förväntan och lite bävan.

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

zeetorg  
#291869 Hade han inte hört den där historien om den som gapar för mycket...? :mrgreen:

Får man anta att den där grisen får titta sig lite extra över axeln den närmaste tiden?

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Erre  
#291873
zeetorg skrev:Hade han inte hört den där historien om den som gapar för mycket...? :mrgreen:

Får man anta att den där grisen får titta sig lite extra över axeln den närmaste tiden?


Ja den lever extra farligt nu. :smile:.
Såna här grisar ska bort fort, innan dom lär ut till andra. Likadant dom som har lärt sig att attackera jakthundarna hårt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Erre  
#292608 8 dagar kvar. Men det visste älgen, så många fina lägen som den bjöd på. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

ananders  
#292609
Uvskogen skrev:Rätt brutala djur de där vildsvinen. Både stora och allätare. Ser fram emot att vi ska få dem där jag jagar, både med förväntan och lite bävan.


Måtte den första grisen böka upp din gräsmatta 😈 .

Jag är lycklig så länge de håller sig bort från min fastighet.

Jag är för en total utrotning av vildsvinen.

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

Jim_90  
#300172 dagen fångst..

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

Amatörhuggare 62  
#300426
m_001.jpg

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Äboda  
#300510
Amatörhuggare 62 skrev:
m_001.jpg


Pryder sin plats.

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

åberg  
#300614 Den grisen smakade gott kan jag tänka.

Fin tapet. Fanns en liknande där jag bodde till tolv års ålder fast den gick nästan helt i gult. :smile:

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

Blivande snickare  
#300617 Håller med, väldigt vacker tapet!
Är det en betsad ekskiva betarna sitter på? :geek:

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

Magnus Andersson  
#300620 Har precis röjt 7 ha och gått och klivit i grisskit i 5 dagar - det doftade inte kanelbulle inte!

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#300795
ananders skrev:
Uvskogen skrev:Rätt brutala djur de där vildsvinen. Både stora och allätare. Ser fram emot att vi ska få dem där jag jagar, både med förväntan och lite bävan.


Måtte den första grisen böka upp din gräsmatta 😈 .

Jag är lycklig så länge de håller sig bort från min fastighet.

Jag är för en total utrotning av vildsvinen.


Hmmm, ja jag kanske får återkomma och med en avbön! :???:

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

Värstingen  
#303841 Hade en trevlig första såt i helgen, vi hade obs på 5 älgar och ett trettiotal grisar och lyckades nerlägga fyra.
Dagen gav totalt 8 grisar.

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Kse  
#303854 Ja här är ju älgjakten slut sen länge då vi bara har 5 veckors jakt i Kiruna kommun.
Blev bara 5 dagars jakt i år för min del men fick en liten kviga med lånad hund.
IMG_2827.JPG

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).