Jakt och Fiske

Bockjakt!!

395 inlägg 104469 visningar 50 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

halvproffs  
#340130 Kan det ha varit Schröder? Skrev böcker efter att han blivit pensionär, vilket minne!!

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Göt  
#340133 ja visst hette han så tack blir nog en vända till biblioteket Tack ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#340140
tyke skrev:Grabben sköt sin andra bock EN GULDBOCK han borde köpa en lott. :surp:


@tyke

En bild vore kul. :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

tyke  
#340152 Hyfsad bock

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#340153
tyke skrev:Hyfsad bock


Absolut!!!!!!!! :smile:
Gratulera grabben! En präktig trofé!

   TS
Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

tyke  
#340160
Erre skrev:
tyke skrev:Hyfsad bock


Absolut!!!!!!!! :smile:
Gratulera grabben! En präktig trofé!

Ska bli bogmontage i julklapp om den hinner bli klar.

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

superdave  
#340176 @göt tack ska du ha, inget dåligt betyg antar jag. Visserligen missade jag massa detaljer men det blev ganska bra ändå tydligen:)

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Göt  
#340178 Historien var bra jag är ingen jägare själv men du skrev den på ett sätt så jag kunde leva mej in i den :-BD mycket bra

superdave skrev:@göt tack ska du ha, inget dåligt betyg antar jag. Visserligen missade jag massa detaljer men det blev ganska bra ändå tydligen:)

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#342386 En annorlunda jakt.

Efter en dag på jobbet som bara kan liknas vid kaos så var jag sugen på en timmes batteriladdning på en stubbe eller i ett torn ikväll. Sitta tyst å stilla å bara existera lite.

Bra vindar för 3 olika pass. Hmm, letade runt lite i barnens spellådor. Hittade en tärning, frun undrade lite vad jag höll på med. Jo, 1-2 passet i grusgropen. 3-4 passet i granet. 5-6 passet vid masten sa jag å log. Slog en 6'a. Ok, då var det klart.

Smög mig upp i regnet mot tornet. Är ca 200 m att gå. När jag precis skymtar tornet så hör jag det klassiska du dump du dump. Jaha, rådjur som hoppar iväg. :sad:.
Men, men. Stannar några min å låter lugnet lägga sig igen. Smyger sakta vidare mot tornet. Halvvägs upp på stegen ser jag ett rådjur på 80m som tittar lite åt alla håll. Lite oroligt. Väntar å väntar, ett steg då och då tar mig upp i tornet tillslut. Väl uppe ser jag att det är en get med ett kid. Tittar lite på kidet i siktet. Aaa, va fan. Nej det får vara. Känns lite fel att ta ett kid nu. Även om dom är lovliga.
Plus att det var högt med gräs å ormbunkar.
Men vips ställde sig en bock upp i gräset 5m vid sidan om dom andra.
Då släppte spärren i skallen!!! :smile:

Ett tärningsslag bringade mig jaktlycka å en bock otur.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

sundelius  
#342390 Grattis Erre :smile:

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

JensSkoog  
#342401 Men så var det en sexa du slog ochså - då måste det bli seger :lol:
Stort GRATTIS :-BD

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#342404
JensSkoog skrev:Men så var det en sexa du slog ochså - då måste det bli seger :lol:
Stort GRATTIS :-BD


Tackar.
Var ju även en sextaggare!! :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

SHR  
#342405 Gratulerar!

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

JensSkoog  
#342409 Så mycket sex-skrivning har jag aldrig läst på Forum förut :D :D :D

Avatar Fallback

Re: Sv: Bockjakt!!

Msk  
#342832 Ikväll blev det bock nr 2 denna säsongen. Inte mycket till horn att skryta med, men den smakar nog lika bra ändå. :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar