Elmia Wood 2013

Helsensoriserad skotarkran Cranab

10 inlägg 7570 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Helsensoriserad skotarkran Cranab

Fredrik Reuter  
#227324 Helsensoriserad skotarkran, vilken benämning! Men hur som så visar Cranab sin första helsensoriserade skotarkran på Elmia till veckan och de kallar det "CIS", Cranab Intelligent System.

Systemet gör det möjligt att skapa sk kranspetsstyrning, ändlägesdämpning och även också möjlighet att förbjuda kranen att gå i vissa lägen, ex att slå i stakarna på lastutrymmet på skotaren.

Bilder och PDF (överst) från pressrelease:



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Helsensoriserad skotarkran Cranab

meknisse  
#227330 Är det möjligt att två konkurrenter visar samma nyhet under samma mässa? :surp:

Användarvisningsbild

Re: Helsensoriserad skotarkran Cranab

Fredrik Reuter  
#227333 Ja, så är det nog.
Med den skillnaden att JD presenterar en färdig lösning för kranspetsstyrning (med mjukvara osv). Cranab gör det nu möjligt för maskintillverkare som använder Cranabs kranar att haka på den möjliga trenden.

Tror också att vi skrev om att Cranab hade detta på gång typ 2011 i någon tidigare tråd. Jag hittar inte den nu, men om jag minns rätt har Cranab alltså haft detta ett tag.

Eller vad tror ni andra?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Helsensoriserad skotarkran Cranab

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227336
meknisse skrev:Är det möjligt att två konkurrenter visar samma nyhet under samma mässa? :surp:


Kanske så enkelt att JD satt på en Cranabkran??

Användarvisningsbild

Re: Helsensoriserad skotarkran Cranab

Fredrik Reuter  
#227345 Ja, det vore ju en nyhet i nyheten isf! :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Helsensoriserad skotarkran Cranab

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227434
Admin@skogsforum skrev:Ja, det vore ju en nyhet i nyheten isf! :lol:

Nåt i stil me att Volvo skulle peta in en Scaniamotor i sina lastbilar.

Avatar Fallback

Re: Helsensoriserad skotarkran Cranab

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227435 Det är mycket troligt att det sitter cranab på JD skotare på mässan. Eller det är med säkerhet så. :)

Avatar Fallback

Re: Helsensoriserad skotarkran Cranab

560D  
#227448 Här i mina trakter går en 1210e med en cranab vipparm på prov

Avatar Fallback

Re: Helsensoriserad skotarkran Cranab

meknisse  
#227463
Sludent skrev:Det är mycket troligt att det sitter cranab på JD skotare på mässan. Eller det är med säkerhet så. :)

Det var som fn. Nästa helg kan bli spännande med andra ord...

Avatar Fallback

Re: Helsensoriserad skotarkran Cranab

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227935
Sludent skrev:Det är mycket troligt att det sitter cranab på JD skotare på mässan. Eller det är med säkerhet så. :)


Mycket troligt eftersom JD och MF köper sina lastare till jordbrukare från ÅLÖ i sina färger. Sen är det bara att dekaltrimma dom.....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).