Trädfällning (arborist)

Trädfällning24

13 inlägg 13116 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Trädfällning24

Mattiasträdfällare  
#476255 Vart kontaktad utav trädfällning24 där dom ville inleda ett samarbete. Tänkte höra om det är någon som har haft med dom att göra. Upplägg å allt verka helt ok men det brukar alltid finnas några "dolda fel"

Mvh



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Trädfällning24

JensSkoog  
#476458 Hej @Mattiasträdfällare

Blev ju lite nyfiken och kollade lite på netet.
Ser ut som "Trädfällning24" är någon typ organisation/samanslutning av arboristar.

Frågan är ju då: "Köstar de' nått?" och vad har du igen för det?

Efter att jag drog i väg som ägenföretakare har jag inte tal på hur
många som har tagit kontakt för att hjälpa mig med företaget, men
det dom vil är ju att hjälpa mig att banta plånboken :d
Jag klarar mig utmärkt ensam och vet att det jag tar in, kommer till mig.

Nu vet jag inte mera om "Trädfällning24 " än vad jag ser på net och Facebook, men
i det stora och hela tänker jag att man ska vara lite tilbakaböjd och inte hoppa
på allt som bjuder sig fram.

Användarvisningsbild

Re: Trädfällning24

Mattiasträdfällare  
#476459 Ja precis dom tar 350+moms för varje uppdrag som dom delar ut. Och man köper 10talet jobb av dom åt gången.. känns som att man klarar sig utan deras medling..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trädfällning24

Mats_Orberga  
#476463 Är det någon som har koll på vad man får för 350 kr? Om man får ett garanterat jobb som någon har varit och tittat på så är det ju inte alls dyrt, jämfört med att själv åka runt och kolla på jobb som det sen inte blir något av. Får man sen hjälp med fakturering och annan administration så varför inte.

Användarvisningsbild

Re: Trädfällning24

JensSkoog  
#476467
Mats_Orberga skrev:Är det någon som har koll på vad man får för 350 kr? Om man får ett garanterat jobb som någon har varit och tittat på så är det ju inte alls dyrt, jämfört med att själv åka runt och kolla på jobb som det sen inte blir något av. Får man sen hjälp med fakturering och annan administration så varför inte.

För 350 kr pluss moms får du mig på visit en timma :d :d

Självklart har du en bra poäng, "Mats_Orberga. Om dom säkrar dig jobb hela tiden, och du ska leva av bara det sorts jobb, så kan det vara lönt, men annars så är bästa jobbhämtaren nöjda kunder som rekommenderar dig.

Användarvisningsbild

Re: Trädfällning24

Mats_Orberga  
#476472 Där är vi överens. Mun mot mun metoden mellan nöjda kunder är det både bästa och roligaste sättet att få in jobb.

Användarvisningsbild

Re: Trädfällning24

Mattiasträdfällare  
#476498 Folk ber om hjälp på deras hemsida. Trädfällning24 hänvisar till nån av deras "medlemmar" så man kan säga att dom är en mellanhand som svarar på mail och tar betalt av utföraren. Trädfällaren sätter valfritt pris.

Trädfällning24 tar som sagt ett fast belopp och kräver inga procent av den totala kostnaden..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trädfällning24

Andreas99  
#476508 Tar de betalt för alla kontakter de delar eller bara för dom som leder till jobb? Frågan är ju oxå vad det kostar att ha en hemsida som dyker upp tidigt om jag söker på "ta ner träd x-stad", det och ett lokalt telefonnummer eller något annat som visar att det är en lokal firma jag ringer till hade lockat mig som kund. En hemsida, en Facebook sida med uppdateringar, ett bra trädfällarnamn, en logga på bilen så har man tagit bort behovet av att blanda in en annan firma. Jag skulle inte vilja jobba under någon annans namn, börjar det ducka upp dåliga omdömen från en annan del av landet så drabbar det mig, hur ser deras ekonomi ut? Fakturerar dom kund åt mig och det är många jobb i månaden så behöver jag hålla koll så att de inte går i konkurs.

Användarvisningsbild

Re: Trädfällning24

Peteflamingstar  
#476514 De ringde mig för ett par veckor sedan och sa att de saknade samarbetspartners i mitt område, men jag är överlag skeptisk till uppsökande verksamheter typ telefonförsäljare. Kanske kan vara bra för någon, skriv gärna i tråden om ni gått med och vad ni tycker.

Användarvisningsbild

Re: Trädfällning24

Mattiasträdfällare  
#476516 Lite det jag kände också. Dom sa att det var lite arborister i mitt område och jag kan räkna upp ett 10tal inom en radie på 5mil

   TS
Avatar Fallback

Re: Trädfällning24

röjar kalle  
#476533 Har hört att dom tar 24% står för allt kund tjafs om det blir något och fakturering mot kund.Du får alltså ett uppdrag av dom åker ut och tittar ger ett pris. Utför alltså jobbet dom sköter resten det blir alltså att i princip att jobba som anställd.Kan säga så här jag är allergisk mot all sådan här parasiterande på andra låter jävligt bra på pappret men i verkligheten inte bra.Har haft med skogs bolagen att göra så har man lärt sig ta kunden direkt utan mellan händer.Kan kännas jobbigt i början men när du väl kommit igång är det faktisk väldigt stimulerade och bra för själv känslan.Var och en får göra som man själv vill bara dela med lite av erfarenhet som jag själv fått med tiden. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Trädfällning24

Mats_Orberga  
#476875 Det var många olika bud om vad som egentligen gäller....

Svårt att ha en åsikt då.

Avatar Fallback

Re: Trädfällning24

LenteFolie  
#501816 Hej på er.

Jag tog kontakt med Trädfällning24 när jag var ganska nystartad. De sa att jag antingen kunde ta jobb i deras namn och betala procent till dem eller så kunde betala 10 jobbförfrågningar i förskott, 3000kr plus moms, och göra jobbet i eget namn och med eget ansvar för eventuella förluster mm. Jag har valt det senare. Jag fick mitt 37:e uppdrag skickat till mig igår. Jag gör bedömningen att jag har gjort 70-80% av de jobbförfrågningar jag fått skickad till mig och jag är inte särskilt billig. Jag anser att det är väl placerade pengar i nuläget och tills det börjar flyta in jobb från andra kanaler hoppas jag att jag kan fortsätta som jag gör nu.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).