Trädfällning (arborist)

Finns det någon bra Arboristutbildning i västsverige?

3 inlägg 5094 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Finns det någon bra Arboristutbildning i västsverige?

Hema  
#347036 Som rubriken lyder, hur ser det ut med arboristutbildningar i västsvergie/göteborgsregionen?

De större som jag har funnit är:
Hvilan utbildning i Åkarp Skåne
Arboristskolan i Kullanäs Norra Kustvägen Jonstorp Skåne
Sedan fann jag Champs of logging, som hade en mer intensivkurs i klättring osv. Siljansnäs, Dalarna
http://www.champsoflogging.se/swe/ovriga-utbildningar/klatterutbildning, men hur det är att jämföra den med de två andra låter jag ha osagt.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Finns det någon bra Arboristutbildning i västsverige?

Hema  
#347150 Det kanske är så illa ställt att det inte finns någon sådant utbildning i regionen? Alla svar uppskattas.
Har en vän som vill gå men inte har möjlighet att kunna åka iväg för långt. Ev. kanske någon intensivkurs skulle kunna vara aktuellt, men helst inte för långt bort.

Mvh
//Henke

   TS
Avatar Fallback

Re: Finns det någon bra Arboristutbildning i västsverige?

Homo abies  
#347348 Det är nog bara Hvilan som inte kan räknas som intensivkurs (ord arbutb.?) Arboristutbildning kan man nog inte säga finns i kortform men -klätterutbildning 1 v c:a, -1:a hjälpen/ räddning 2-3dgr, -sågning i från rep&sele 1v är gruddelarna som behövs för att kunna börja så smått sen är det stora lass med biologi och läran om träden som krävs innan ,man kan kalla sig Arborist. Göteborgsområdet: kolla med Hartill Trädexpert arboristkunskapsmässigt det klart vassaste i landet och Ja Champs kör klätterutbildningar också 1+1v då ingår första hjälpen och höjdräddning samt grunderna i sågning från rep och sele -Champs är Klart vassast i sågteknik!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).