Trädfällning (arborist)

Bakåtlut

21 inlägg 12060 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bakåtlut

Kalleponken  
#329935 Tomtägaren fick ett direktnummer till reparatören OM ledningen skulle fara ned.
Jag utgår ifrån att det blir på Telias ansvar efter som vi har begärt att få ledningen nerplockad.

Det vore givetvis bäst om det inte blev brott på ledningen, det är ju trots allt jag som fäller och vill ju inte att det ska bli något rykte om att jag fäller på ledningar. Man bor i en ganska liten håla så det vore tråkigt om man inte får fler jobb i närheten.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Bakåtlut

anersimyra  
#329943
Kalleponken skrev:Tomtägaren fick ett direktnummer till reparatören OM ledningen skulle fara ned.
Jag utgår ifrån att det blir på Telias ansvar efter som vi har begärt att få ledningen nerplockad.

Det vore givetvis bäst om det inte blev brott på ledningen, det är ju trots allt jag som fäller och vill ju inte att det ska bli något rykte om att jag fäller på ledningar. Man bor i en ganska liten håla så det vore tråkigt om man inte får fler jobb i närheten.
Du ska själv kontakta nätägaren och begära nedtagning, alternativt bevakning, det är ditt ansvar att ordna med detta.. :geek: :smile:

Avatar Fallback

Re: Bakåtlut

jannee  
#329956 Känner jag Telia rätt så vill de helst INTE komma ut och plocka ned någon ledning, de chansar på att det kommer att gå bra ändå.
Detta är min egna erfarenhet efter att varit i kontakt med denna myndighet.
Kostar INTE mer för dem att komma ut och eventuellt laga en nedslagen ledning - tvärtom blir billigare än att behöva plocka ned vid 5 - 6 stolpar. Först plocka ned för att något senare återigen sätta upp - NEJ de chansar på att det ändå kommer att gå bra.
Lasta också skogsvagnen full - för säkerhets skull.

Användarvisningsbild

Re: Bakåtlut

Skogstomte  
#330020 Tittar man i skogarna här så hänger inte Telia upp några ledningar längre, finns fortfarande spår kvar av Gudrun på många ställen häromkring...

Avatar Fallback

Re: Bakåtlut

Kalleponken  
#330070
anersimyra skrev:
Kalleponken skrev:Tomtägaren fick ett direktnummer till reparatören OM ledningen skulle fara ned.
Jag utgår ifrån att det blir på Telias ansvar efter som vi har begärt att få ledningen nerplockad.

Det vore givetvis bäst om det inte blev brott på ledningen, det är ju trots allt jag som fäller och vill ju inte att det ska bli något rykte om att jag fäller på ledningar. Man bor i en ganska liten håla så det vore tråkigt om man inte får fler jobb i närheten.
Du ska själv kontakta nätägaren och begära nedtagning, alternativt bevakning, det är ditt ansvar att ordna med detta.. :geek: :smile:


Då får jag ringa själv på måndag, jag lär nog få samma svar att de inte vill ta ner någon ledning.
Måste jag få papper på att jag har ringt till dem för att slippa betala en massa när grenarna tar med sig ledningen ner? :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Bakåtlut

jannee  
#330080 Anteckna namnet och tidpunkten på den eller de du pratat med, du kan gärna också meddela dem att du INTE ta ansvaret för vad som eventuellt kan ske.
Meddela gärna också att du nu antecknat deras åsikt.
Detta bör i rimlighetens namn räcka.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).