Trädfällning (arborist)

FILMER - Trädklättring

329 inlägg 174472 visningar 36 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#322109 Hadde et oppdrag for noen uker siden hvor været var helt fantastisk, så jeg tenkte at det var en god anledning for å lage en ny film!
Siden de to trærne sto relativt tett inntil hverandre, lå alt til rette for tarzan-sving mellom dem!
Nytes selvfølgelig best i HD :smile:


   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Blivande snickare  
#322114 Snyyyygt! :-BD \M/ :-BD \M/

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Hema  
#322128 Instämmer verkligen, samt du blir bara bättre på klippningen o musiksmaken är det då inget fel på heller. Thumbs up! ^:)^

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Huskyman  
#322145 Snyggt jobbat Daggi. Skulle vara kul att klättra ihop någon gång, men det är ju lite avstånd....
Kör du alltid DdRT eller blir det SRT ibland?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Fredrik Reuter  
#322149 Härliga filmer Tretoppen!
Precisionsfällning med ledningen där också när andra toppen går! :-BD

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#322216 Takk, takk! Hyggelig at dere liker filmene :grin:
Huskyman: Ja, hadde vært artig å jobbe sammen en gang, men det er som du sier litt langt...
Har til nå kun klatret DdRT, men fikk en demo av SRT for noen uker siden. Ser helt klart fordelen med SRT særlig ved beskjæring, så jeg må nok skaffe meg en rope wrench snart. Fikk også demonstrert HAAS-oppsettet, men jeg tenker at det kan jeg like godt lage selv og spare noen kroner :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#322219 Har helt missat den här tråden! Eller rättare sagt den här videobloggen! Så väldigt bra! :smile:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Huskyman  
#322239
Tretoppen skrev:Takk, takk! Hyggelig at dere liker filmene :grin:
Huskyman: Ja, hadde vært artig å jobbe sammen en gang, men det er som du sier litt langt...
Har til nå kun klatret DdRT, men fikk en demo av SRT for noen uker siden. Ser helt klart fordelen med SRT særlig ved beskjæring, så jeg må nok skaffe meg en rope wrench snart. Fikk også demonstrert HAAS-oppsettet, men jeg tenker at det kan jeg like godt lage selv og spare noen kroner :wink:

Tveka inte att investera i en HAAS. Det är det bästa jag har köpt på länge! Funkar ju bra både på SRT & DdRT. Riktig höjdare....
Om du funderar på att göra en själv kan du googla på SAKA. Samma concept som HAAS.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Fredrik Reuter  
#326547 Hej,
Här är ett klipp på en nedtagning av en skapligt hög Douglasgran, det är ganska högt där uppe! :shock:


Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Huskyman  
#326552 Jag är alltid lika nojig när jag fäller toppen. Speciellt när man tar en stor topp som i filmen. jag fick en stor topp över mig en gång. Klantigt som fan.....
Sen fattar jag inte varför vissa klättrare inte använder sig av klätterrepet. Den här killen har bara en lanyard vilket är mindre lyckat om han sågar igenom den eller om han sågar sig själv. Använd repet som lanyard! Men visst var det högt Fredrik, jäkligt högt! :surp:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

JensSkoog  
#326569 Tror att jag stannar på marken :mrgreen: Det där va högt. Läst att dom kann bli 120 meter, men det där var väl långt undan det, men oavsedd, jag skulle inte gjort jobbet :oops:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Fredrik Reuter  
#326571 Inte jag heller... :oops:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

anersimyra  
#326573 Egendomligt..!!! Att själv klättra är inget problem, men att se någon annan göra det gör att jag nästan får svindel, att se en film där någon går fram till kanten på ett tak klarar jag helt enkelt inte av.. :shock: :shock:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Fredrik Reuter  
#326579 Kan vara så enkelt att du fokuserar på rätt saker när det är skarpt läge! Är nog en bra egenskap som jag inte behärskar fullt ut... :lol:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Hema  
#326581 Tre grejer dök upp direkt. 1: Skyddsrepet såg lite oskyddat ut, samt endast ett rep på den höjden, har för mig att Mr. Tretopp kör dubbla, samt Huskyman verkade av liknande åsikt. 2: Varför är repet till sågen så långt (avgaserna)? 3: Det gråa huset såg kul ut, vilket tak. :)

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).