Trädfällning (arborist)

Vernebukse motorsag for sommeren?

9 inlägg 18048 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vernebukse motorsag for sommeren?

Daggi  
#280874 Hei

Jeg har stihl comfort motorsag vernebukser.

Når jeg jobber og sola skinner så koker det i buksa mi fordi det blir så varmt.
Buksen er svart så den suger til seg varme...

Noen som har tips til vernebukser til varme dager?
Gjerne i andre og lysere farger?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vernebukse motorsag for sommeren?

Apple farmer  
#280876 Hva med denne
http://www.stubbespesialisten.no/produc ... n-trousers

Användarvisningsbild

Re: Vernebukse motorsag for sommeren?

Huskyman  
#280901 Hej Daggi.
Jag har använde samma byxor som du och hade precis samma problem.
Jag köpte ett par Husqvarna Technical Extreme med ventliation. Betydligt bättre tack vare ventilation plus att de inte är svarta som ju blir som en personlig bastu i solen som sagt....
Och du klättrar ju. Det är klar fördel med stretch i byxan, plus att de är lite tunnare och smidigare jämfört med vad du har idag..
Men trots att det är betydligt bättre så blir det ju ändå varmt i solen. Det är ju som att använda skidbyxor mitt i sommaren.... :grin:
Göran

Användarvisningsbild

Re: Vernebukse motorsag for sommeren?

anersimyra  
#280902 Återigen måste jag framhålla Oregon Waipua. Jag har andra " dyrbyxor " med ventilation. Ventilationen fungerar riktigt bra. Men till dagens arbete tog jag mina Waipua. De är helt enkelt svalare än " dyrvarianten " med sin ventilation.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Vernebukse motorsag for sommeren?

Ferguson system  
#280914 Jeg kjøpte jonsered sine nye proff bukser uten stretch (pro-light). De er utrolig lette og med god ventilasjon. Jeg valgte jonsered over stihl og er utrolig fornøyd med det. anbefales på det sterkeste.

Avatar Fallback

Re: Vernebukse motorsag for sommeren?

Daggi  
#280919 Ok :) mange tips her, jeg må ha en bukse som er behagelig å bruke når en har på seg klatreutstyr også.

Vi har en husquarna og jonsered forhandler her i nærheten så jeg skal stikke innom og kike på disse buksene.

Oregon buksene: er det de samme som de selger på Jula?
Jeg hadde meg en rask kikk på de for noen mnd siden, de er svarte, men de virket litt lettere og tynnere.
Men det jeg husker jeg stusset litt over var at det virket som sømmen var veldig enkel, jeg tenkte at denne holder ikke lenge...men kan hende jeg tar feil?

Jeg vet pfanner buksene har fått mye skryt av andre trefellere jeg har jobbet ilag med.

Jeg er veldig fornøyd med stihl buksene, tåler utrolig mye, jeg har fått en del hull etterhvert fra kvister som river hull i buksen, men jeg har bare sydd de isammen selv etterhvert.

På barneskolen så tok jeg symaskin sertifkatet så å sy med nål og tråd....det kan jeg ! :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vernebukse motorsag for sommeren?

Blue  
#280947 Jag har ett par ljusgrå pfanner byxor och är väldigt nöjd med dom, dessutom var dom nästan tusen kronor billigare än husqvarnas extreme byxor.

Jag köpte mina hos http://www.forest-life.se men du fick en länk till en norsk handlar längre upp så det kanske är enklare.

Avatar Fallback

Re: Vernebukse motorsag for sommeren?

Tretoppen  
#283167 Jeg har et par Pfanner arborist https://honeybros.com/Item/Pfanner_Arborist_Chainsaw_Trousers_Design-C
Veldig fornøyd med stretch, passform, lommer og beskyttelse. Men på sommeren blir den veeeeldig varm siden det er beskyttelse på baksiden av bena også (klasse C). Den er også betydelig tyngre enn Stihl-buksa som jeg også har.
På sommeren bruker jeg derfor oftest Stihl-buksa siden den ikke er så varm som Pfanner-buksa.

Användarvisningsbild

Re: Vernebukse motorsag for sommeren?

Huskyman  
#283172
Tretoppen skrev:...på sommeren blir den veeeeldig varm ....

Håller med. Jag har gått så långt att jag mestadels kör beskärning under sommarperioden.
Sektionsfällning med full skyddutrustning tar jag när det är lite svalare och under vintern. :surp:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).