Trädfällning (arborist)

Filma i trädet???

20 inlägg 13139 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

Panne79  
#225433 Riktigt underhållande! Tack för den!

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

Homo abies  
#238212 @klipp 1. Ett par saker,
1. vad jag kan se gör du ingen sågning i brytmånsändarna, -vad händer om du får fläk där och ner längs stammen? ((-såga in 6 årsringar)) (lanyarden far neråt..:(..
2. Hur gör du om du skadar dig och behöver komma ner lite snabbt/behöver plockas ner av kollega? ((-använd "toppsäkring"))
3. du håller väldigt ofta v.tummen ovanpå bågen... ((-alltid under bågen)) Vi gör alla mindre bra saker men konsekvensen blir olika beroende på var man befinner sig..
#-fan det blev tre, Och detta är bara välmenat! Filmen var riktigt bra! Det är så det är däruppe, blir man dålig av den, -bli på backen! :)

Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

Homo abies  
#238213 @klipp2. -bara lite till,
kvistning, -verkar som du går steg med svärdet på samma sida stammen som din kropp.. ((säkerhetsmässigt obra))
-du vilar inte sågkroppen mot stammen ((ergonomiskt kass, du sliter i onödan)) detta har vanligen samband med den där v.-tummen, ett allt för statiskt grepp om gasgandtaget med för mycket pekfingergas. -som sagt, i all välmening!! Det var nästan bättre med kameran på magen..

Säkrare, Lättare, Snabbare :)

Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

Johan Stub  
#241662 Veldig bra film. Personlig likte jeg hjelpmontert kamera best, men det skulle filmet litt mer ned. Jeg kunne klart meg uten musikken. Lyden av sagen er nok.
Vil gjerne se mer!

Användarvisningsbild

Re: Filma i trädet???

Kung S  
#288066 Vill lyfta tråden med ett litet klipp.. :-)
Arborist tree work summer 2014 in Stockholm Sweden:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).