Motorsåg och handhållet

Grästrimmer

5 inlägg 2011 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Grästrimmer

pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9212 Ska köpa ny grästrimmer, får pengar imorgon

Röjsåg finnes redan

jag har funderat på Husqvarna 125C

kostar 1900kr enligt deras listpris

vad tror ni?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9213 jo de tär ju värt det, kan du inte använda röjsågen till bägge sakerna då?

Förlåt om jag svär , förlåt mig HVA, dock så anser jag att Stihl har bättre röjsågar än hva. j...

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9214 Är lite lat, tycker det känns lite jobbigt att släpa med röjsågen och knäppa på selen för å putsa runt rabatter o dyl, hade tänkt ha denna med när ja kör åkklipparen och hoppa av o putsa till runt buskar o dyl

stihls fs38 kostar väll runt 1600kr tror ja

har inte bestämt mig ännu, får se om ja hinner köpa imorrn eller ej

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9232 Blir nog iallafall Husqvarna 125c

Ringde traktornord och dom hade den hemma, däremot hinner jag inte va med o köpa den eftersom vi ska till Sala imorron med klassen,kolla gruvan och deras naturbruksgymnasium

1990kr kosta den

Blir kul o se om den kommer hem i kartong eller om dom har provkört den och verkligen kollat allt innan

Har inte hört vad Sibro tar, vet inte ens om han har så små maskiner?

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9254 Var imorse dit när dom öppna kl 7

gav 1990kr för den och fick kartongen och 1 liter Aspen 2takt

Nu när jag kom hem öppna ja kartongen, nästan allt var monterat, det enda som inte var det var själva plastskyddet, det var bara en mutter så de gick snabbt

fick även med manual och nått verktyg i kartongen

har provkört den och den fungerar bra, vikten känns av litegrann, men denna har jag mest tänkt ha för å just "trimma" runt buskar och dyl,

Finns säkert miljövänligare och tystare o lättare maskiner

Men denna funkar fint, den är inte fullt så rapp på gasen, men kan vara att den är fet inställd, däremot är den rapp när man väll kör och sen släpper o gasar igen, men den är seg från botten o upp

Har även nu igen för 3e gången använt kompressorn, bärde ner den te trädgårdn koppla i sladden och drog ut tryckluftsslangen med pistol på gräsmattan och blåste rent den

Är nöjd med både kompressor o trimmer

Att det var tap n go trimmerhuvud original var ju ett plus

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).