Motorsåg och handhållet

E-tech vad är det?

9 inlägg 4633 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

E-tech vad är det?

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9200 Funderar lite på om husqvarnas E-tech innebär att sågen har katalysator? Eller är det bara ett namn på deras fintunade motorer? Nån av er motorexperter som vet??



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9201 CAT, så du har rätt i det, undvik etech om du kan :)

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9202 Cat & grönt tanklock.... :D men ljuddämparen går ju att byta om du vill....

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9205 det är så jag gjort, bytt dämpare :)
och lite annat ,,,,,

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9206 skall väl säga att det inte är nått fel på Etech sågarna, men sågarna andas bättre med "vanlig" dämpare :)

Avatar Fallback
Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9209 hmm jag har ju grönt tanklock på min så att välja rätt är redan försent :(
Sitter cat:en i dämparen? Den borde väga litegrann (vet att cat:en på min mc är suuupertung) nån som vet hur mycket vikt (och effekt 😈) man tjänar på att byta?
Finns det vanliga dämpare att köpa? Räcker det att byta dämpare eller krävs det att man byter nåt annat (nålar?)

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9211 Det räcker med att byta dämpare, men jag tror inte du kommer att märka nån vikt skillnad , om du vill ha fullt inställbar förgasare är det bara att kapa "vingarna" på justerskruvarna det går lätt att göra med en mattkniv eller liknade, dremel funkar också bra för ändamålet :)
om du skall beställa en ny dämpare så rekomnderar jag denna, 503 86 28-03 (DF) det är ipl numret på dämparen och är den dämpare som andas bäst !!

Avatar Fallback
Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9234 Det är alltså bara två plastflärpar som stoppar justermunstyckena, de bör man väl kapa bort oavsett 😈 för att kunna justera sågen fullt ut?? Det gäller väl bara att inte ställa den för snålt för då far den väl illa?

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9237 Du har rätt, om att inte ställa din såg för snålt !!
men kom ihåg att om du har en lite "grinig" handlare så ryker garantin på sågen om du kapar "vingarna", min handlare plockar bort vingarna på skruvarna så då är det lungt, men om du är osäker och har garanti kvar på sågen tycker jag du skall prata med din handlare innan du gör nått !!!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar