Motorsåg och handhållet

Echo Motorsågar

54 inlägg 41412 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

bmbamse  
#210798
vetinte skrev:Jag tycker de e en dårlig utväkling eller snarare inväkling när allt ska vara datorstyrt.
O när man påpekar nått som e fel på bilar eller myndigheter så e "de datorns fel" eller så e "allt som de ska enligt datorn". 😡
Resultatet blir att inge kan reparera o ingen behöver ta ansvar.
O nu har motorsågarna oxå kommit dithän. 😈
Kasera o köp nytt........ Vart ska de sluta ?
Förjävligt !!!!!


Men nu tar du väl ändå i endel!?

Jag har jobbat med kontorsmaskiner sen 1997, förutom en kort period då jag körde timmerbil, och i km- och dokumenthantering har det funnits diagnostikverktyg sen, i alla fall, mitten på -90 talet. Rätt använt är det ett av de bästa verktygen i lådan, så att säga...
Genom loggar som sparas i minnet och tvångskörning av funktioner som man misstänker felar, eller avläsning av sensorer man misstänker så blir då mina arbetsdagar betydligt effektivare än vad de annars skulle ha varit...

Sen behövs det en människa som både är lyhörd för en eventuell kund, och KAN tolka all information som normalt kan tas ut... -Då kan det bli bra! :grin:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#210824
bmbamse skrev:Sen behövs det en människa som både är lyhörd för en eventuell kund, och KAN tolka all information som normalt kan tas ut... -Då kan det bli bra! :grin:



Det är normalt inte lätt o hjälpa om sågarna inte kommer in. Då är det ingen o kund o lyssna på och ingen info från såg att tolka.

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

vetinte  
#210828 Kan aldrig bli bra när man inte äns kan byte glödlampa själv utan måste på verkstad. O en dator ska tala om att lapan e trasig ???? vafan de såg la jag själv.
Ser att i framtiden så kan man kanske inteänns byta kedja o särd på motorsågen själv häller utan att den måste på verksta o "o ställas"........... 😈
Utväklingen eller inväkligen går åt att man ska slänga en stor grej för att en liten e trasig.
Byt byt byt de e dagens melodi 😡
Det e ett ända lurendrejeri o vi e så dumma/tvungna att vi går på de.
Fattar inte "slit o släng". Vet inte hur mycket "gammalt skit" jag tagit till vara på, reparerat o renoverat o sedan använt.
Varför finns gammla grållar kvar ?
Gammla pv ?
Tänket e fel ! man ska kunna reparera.
Skulle villja se de som tillvärkas idag om 20 år :lol: Finns inte.

Nu hamnade vi lite galet enligt tråden :oops:
Ber så hämst mycket om ursäkt men jag bara blir såååå j........ :oops:

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#210835 Om detta skulle göra att fler åker in o servar (utnyttjar den kompetens som finns) tror jag inte de förlorar pengar på det på sikt.
Finns kunskap o hämta för de som är sugna.

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

bmbamse  
#210849 Vill först säga att jag förstår vetinte bättre än han tror...
-Är själv en "skrotnisse" som provar å lagar bara för att se om jag kan... Min egna första NYA motorsåg var just en Stihl MS192, som jag för övrigt är mkt nöjd med...
Svär också ve och förbannelse överr biljävlar som måste demonteras för att kunna byta strålkastarlampor! -Det har inget med diagnostik å datorer å göra, det har med puckade designers som inte lyssnar på servicefolk/tekniker och projektledare som låter sådant hända...

Mange skrev:
bmbamse skrev:Sen behövs det en människa som både är lyhörd för en eventuell kund, och KAN tolka all information som normalt kan tas ut... -Då kan det bli bra! :grin:



Det är normalt inte lätt o hjälpa om sågarna inte kommer in. Då är det ingen o kund o lyssna på och ingen info från såg att tolka.


Jag är så lyckligt lottad att jag får åka runt och besöka mina kunder... Mycket trevligt folk man träffar och kunden slipper bära in 100kg kopierigsmaskin/skrivare till mig...

Nu ska jag inte sabba den här tråden mer...

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

vetinte  
#210862 bmbamse
Du sabbar inte tråden. Jag brusade upp för "samhällsprincipen" INTE på dig. :oops:

Men åter till tråden :wink:

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

värmSkog  
#213432 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4jjIL7PyWX8[/youtube]

:grin:

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

totte  
#213444 En aaaning upphottad :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

värmSkog  
#213462 Jämt lite va. Den skulle man ha på vedbacken :lol:

Avatar Fallback

Re: Echo Motorsågar

stefan61  
#213464 Gött drag i den. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

johan eriksson  
#213468 Den gick ju ganska bra :mrgreen:

Användarvisningsbild

Kevlarförstärkt riddarutrustning kanske?

traktorz  
#213486 -Kedja, kedjehastighet och vilka sågarbyxor behövs för att vara säker med den sågen?

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

vetinte  
#213487 Med tanke på hur han e kläd så värkar de inte behövas nåra säkerhetskläder iaf :surp:

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

värmSkog  
#213491 Han kanske går med självmordstankar, Detta kan nog va ett bra alternativ då :wink:

Avatar Fallback

Re: Echo Motorsågar

Blivande snickare  
#213493 A good day to die hard! ;)

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).