Motorsåg och handhållet

Billig hobbymaskin?

10 inlägg 7431 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Billig hobbymaskin?

monkeyman  
#9091 har bestämt att det blir en ny såg nu då jag inte orkar j--las mer med den gamla jonseredarn... Har funderat på en Partner 351/352, jonsered cs 2138 eller en stiga sp 338.

Stigan är ju klart billigast av dessa, ca 1400 kr. Har inte hittat så mycket info om Stiga´s sågar, är det nått att ha? Sågen skall användas till lite hobbysågning och såga lite till braskaminen, ev fälla lite små träd på tomten.
Priset på stigan är ju lockande, hade tänkt lägga max ca 2000 kr, jonsereden är ju egentligen lite dyrare ca 2200. Men den kanske ger mest för pengarna också?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9095 skulle valt jonsered sågen.

tittar du på blocket kan du hitta hva 346 för 2500 kr..

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9113 Jag väljer nog en ny Jonsered, farsan har en beg partner som går bra, men hur länge till den håller vet ja ju inte men

finns både för och nackdelar, Jonsereden kan nog vara lite lättare än dom andra m.m

köp efter plånbok och behov

Användarvisningsbild
Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9129 8)
Senast redigerad av Sweden-viking lör 26 maj 2007, 07:40, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9142 är man ute o letar såg o är beredd att betal 2000 för en jonsered så är man bra puckad om man itne lägger till 500 för denna maskin.

Den bästa allround maskinen som hva har idags läget, anser jag själv.
Den är både stark o snabb. det enda som man kan önska från den är kanske 0,4 hk till så att man kunde kört lite mer fällning med den.

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9143 Jo, vísst hade det vart trevligt 0,4hk, men ta och öppna upp ljuddämparen på den så du har llite mer pulver i den ,,,,, dagens sågar är så stypta så det gör en väldig skillnad på dom ,,,,

Optimalt hade vart en 346:a på 50cc vilken drömsåg :)

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9144 har är en snutt på skillnaden som kan bli av en öppnad dämpare ,,,

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#9145
Sweden-viking skrev:8)


"Gratisreklam",,,, :wink: :lol:

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9146 "Alla bäckar små..."

:lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).