tis 01 feb 2011, 20:25#117154
Impulskanalen går från vevhuset till det membran i förgasaren som pumpar fram bensinen, det är alltså växlingarna i tryck i vevhuset som driver bränslepumpen, därav inser du vikten av att den är OK. Och den kan då antingen vara igensatt eller så är packningen otät så det läcker luft till den. Stämmer som du säger, i det här fallet är det hålet i förgasarflänsen som är den kanalen. Somliga sågar har en slang istället.
Har du kollat när du bytte membran att du 100% säkert fått membran och packningar i rätt ordning? Tänk på att den kan ha varit isärskruvad och ihopsatt tidigare så att det är inte säkert att det var rätt som det var. En sprängskiss är ovärderlig, kan inte hjälpa till med den tyvärr, men kanske nån annan har.
Om du tar ut plåtpluggen (kallad welsh plug) så måste du ha en ny att sätta dit. Och den bör tätas när man sätter dit den, minns nu inte med vad.
Kan mycket väl inträffa att motorn kan gå några sekunder när den fått en rejäl snaps även med kass tätningar, men jag skulle inte börja med att kolla dom, utan reda ut allt annat först.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)