Motorsåg och handhållet

Läckande 346 NE

5 inlägg 2369 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Läckande 346 NE

Elias  
#111352 Min farbror har en 346a som har en tendens att läka lite olja när den står still.
har någon en sprängskiss + en möjlig ide på vilken tätning osv som kan ha gått sönder?

Även en annan sak, brukar ni spä ut kedjeoljan med någonting under vinterhalvåret och isåfall vad?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Läckande 346 NE

Nonkan  
#111353 Rinner all olja ur, eller blir det bara kladdigt under? I det senare fallet så är det helt normalt, oljan som är kvar i kedjan/svärdet gör att det blir en lite pöl under.

Användarvisningsbild

Re: Läckande 346 NE

Skogshuggarn  
#111355
Elias skrev:
Även en annan sak, brukar ni spä ut kedjeoljan med någonting under vinterhalvåret och isåfall vad?


Man köper en kedjeolja med lägre viskositet istället,,,,,,

Användarvisningsbild

Re: Läckande 346 NE

Elias  
#111396 Det blir en pöl under sågen när den står osv, men absolut inte hela tanken. Enligt honom så gjorde den inte sådär under det 1-2 året av sin livstid utan det har uppstått senare. Därav min misstanke att någonting blivit nött/slitet

Min stihl lämnar aldrig en pöl under sig iaf, vare sig den är körd eller icke.

Där jag handlar kedjeolja ( Skelleftebränslen ) som säljer statoil kedjeolja de har som bara en viskositet, var brukar du handla din olja skogshuggarn?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Läckande 346 NE

Skogshuggarn  
#111434
Elias skrev:Där jag handlar kedjeolja ( Skelleftebränslen ) som säljer statoil kedjeolja de har som bara en viskositet, var brukar du handla din olja skogshuggarn?


Även Statoil har "åretruntolja".

Kan inte Ske-bränslen fixa detta åt dig?, så handlar du direkt av Statoil.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).