Motorsåg och handhållet

Marknadsförare och motorsågar

25 inlägg 9900 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Marknadsförare och motorsågar

Filip_björndahl  
#109579 allright men jonsereden är iaf vänsterhänt.


man får helt enkelt vända kedjan :grin: då har man en vänstersåg eller så använder man druzba eller ural då får man en rickig vänstersåg. :grin:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Marknadsförare och motorsågar

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109586 Vända kedjan för att få vänstersåg :surp: Då blir det väl att kapa med en skjutande kedja som går baklänges, det tar nog sin lilla tid :grin:

Avatar Fallback

Re: Marknadsförare och motorsågar

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109590 Ställer man om tändningen så går den kanske att starta baklänges? :grin:

Användarvisningsbild

Re: Marknadsförare och motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109622
Filip_björndahl skrev:allright men jonsereden är iaf vänsterhänt.
man får helt enkelt vända kedjan :grin: då har man en vänstersåg eller så använder man druzba eller ural då får man en rickig vänstersåg. :grin:


Nej, det är den inte...
Den startas upp o ner bara, sen vänds den o körs som vanligt.

Druzba och Ural är heller inga såg med svärd till vänster. Det sitter till höger på dem.

Användarvisningsbild

Re: Marknadsförare och motorsågar

Jerrka  
#109624 Dra iväg ett ironimail till dom och skriv...Va bra att ni äntligen kommer med en vänsterhandssåg eftersom jag är vänsterhänt! Vart så glad när jag såg på er senaste reklamfilm där den såg ut att gå bra...En sån kommer jag genast köpa när den kommer :lol:

(Jag är vänsterhänt, men jobbar lika bra med sågen åt båda hållen)

Avatar Fallback

Re: Marknadsförare och motorsågar

Filip_björndahl  
#109706 ja det sista var med druzba och ural var ett långsökt skämt om "vänster" sågar. ja du vet Sovjet. men jag förstod dig Mange.
Senast redigerad av Filip_björndahl tor 09 dec 2010, 20:09, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild

Re: Marknadsförare och motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109717 Jag måste erkänna att jag tar såg diskussioner på högre allvar än politik.

Användarvisningsbild

Re: Marknadsförare och motorsågar

totte  
#109804 Just det, sågar förstår ni är inte en fråga om liv och död, det är mycket allvarligare än så 8)

Användarvisningsbild

Re: Marknadsförare och motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109819 Japp. Lite religiöst faktiskt!
Jul o påsk o sånt är småsaker jämfört med en riktig sågsamlarträff!!!!!!!!!!!


Totte har ju inte riktig erkänt för sig skälv än att han är sågsamlare, men är ju nu bevarare av historiska objekt så på god väg! Man kan säga "stark supporter" eller "doldis". Det är bara en tidsfråga innan ett klart erkännande kommer.

:ugeek: :lol: 😈

Hahahahaha

Användarvisningsbild

Re: Marknadsförare och motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109958 Folk pratar fortfarande lyriskt om 55:an och alla vet att 254 är bra såg!
Det är det som ger framtid för företaget och märket.
Men det är länge sen 55:an o 254:an försvann.....

Att se tillbaka i motorsågens historik (mitt stora intresse i livet) är ofta lärorikt o man ser saker testas om o om igen.
Om man då samtidigt har inblick i dagsläget får man en unik bild som väldigt få har.
Massor med erfaren het av tidigare prövningar. Förr var det självklart att den med mest erfarenhet gjorde bäst grejer.
Nu handlar det om marknadsföring!
X-torq blir XP. XP, Professional, Praktica, Rancher, Special, Air injection är alla använda tidigare för att beskriva en produkt i just Husqvarnas marknadsföring. Alla märke har sina uttryck för att skapa en profil.

Om det är nåt som Märket har fått mycket av sedan 1978 är det Marknadsföring. Bra kraftfull och effektiv.

Stihl har bättrat sig o kommer starkt med sin marknadsföring.
Dolmar Kör hårt lokalt och Solo har inte fattat vitsen än.

Genom ett gediget intresse av allt som har med sågar o göra så blir det att man ser en bild som är större genom flera märke och vinklar. Man ser lite var för vissa sågar säljer bättre på vissa ställen.
Att hitta en Partner R11 på vissa ställen är omöjligt medans det dräller av dem på andra.

Att se fler Stihl BLK i Sverige än i Tyskland kan verka konstigt, men det har förklaring.
Samma sak o försöka hitta en Husqvarna 66 här. Mycket svårt...

Genom tiderna i sågens historia så har marknadsföringen haft samma syfte fast olika uttryck.
Nu kör man hårt på miljö och emmisioner, innan har det varit Hastighet, vikt, säkerhet, användarvänlighet osv.
Marknadsföringen anpassar sig efter tiden o man ser försäljnings broschyrer som är underliga, minst sagt men får fram sin poäng effektivt. Stihl blåsare med ouppmärksam förare blåser bort ungen o välter bilar.
McCulloch har en hund som håller en PM-6 i munnen (kanske en av tidernas minsta sågar).

Marknadsföring är en stor viktig del av industrin!

Utan den så hörs man inte, syns inte...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).