Motorsåg och handhållet

Bästa snösläden?

8 inlägg 19556 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bästa snösläden?

M_M  
#106491 Det börjar närma sej farsdag och gubben tänkte jag skulle få en riktig snösläde.
Men vilken modell tycker ni är allra bäst?

För tydlighetens skull lägger jag in en bild.
Bild




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Bästa snösläden?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106557 Den du visar bild på. Den är åtminstone den dyraste jag hittade så jag köpte den och den har fungerat bra för mig. Om man alltid köper den dyraste av allt kan man knappast få riktigt dåliga grejer...

Användarvisningsbild

Re: Bästa snösläden?

Kse  
#106560 Tror det är en likadan som jag har men jag tycker att den är för liten, är väl van vid farsans jätte släde i galvad plåt.
Letade runt lite förra veckan men hittade bara dessa mindre plastvarianter.
Har iof gjort en deal med grannen så nu tar han hand om den mesta snön med sin Lundbergare så man kanske klarar sig med den lilla.

Användarvisningsbild

Re: Bästa snösläden?

totte  
#106565
Om man alltid köper den dyraste av allt kan man knappast få riktigt dåliga grejer...


Säg inte det! Jag köpte dom dyraste kapskivor jag hittade till vinkelslipen, Bosch! Det var dom sämsta jag nånsin sett!
Nå ursäkta det blev väldigt OT.

Avatar Fallback

Re: Bästa snösläden?

haggloader  
#106566 Är det Fiskars?

Tänk på att vara ute i tid för det lär även i år förmodligen bli huggsexa över slädarna....

Avatar Fallback

Re: Bästa snösläden?

Nonkan  
#106570
haggloader skrev:
Tänk på att vara ute i tid för det lär även i år förmodligen bli huggsexa över slädarna....


Lite sent redan nu, det mesta i snöskyffelväg vi beställer restnoteras för leverans tidigast om några veckor och alla snöslungor är slut för säsongen hos våra leverantörer...

Användarvisningsbild

Re: Bästa snösläden?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106572 Jag köpte en stor plåtsläde förra vintern på Tibro skog och trädgårdsmaskiner. Efter ett ynka pass med mycket blötsnö, hade handtaget vikit sig närmast skoveländen och den bakre skoveländan hade dessutom blivit bucklig. Dock lät jag en mekanisk verkstad svetsa på en rejäl förstärkning vid både infäste och bakre skovelända. Denna reparation kostade nästan lika mycket som själva skyffeln... Sedan fick den stå och vila fram tills för några dager sedan, då den åkte fram igen och funkade utmärkt.
/Niklas
Senast redigerad av Niking fre 12 nov 2010, 22:47, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Bästa snösläden?

M_M  
#106600 Tack för era tips!

Fadern i fråga har redan en sån i galvat.
Den är faktisk inget vidare bra, och han är för snål för att köpa en ny därför bestämde jag mej för att ge honom en.

Valet föll på en från finska Mikko Hakkarainen.
Den verkar påkostad och stabil med ett 3mm plattjärn som håller stabiliteten i fram, och ett tvärgående rör mellan handtagen i bakkant.
Kostade en slant, men det är han värd, Den Gamle!
http://www.hakkarainen.com/?l=swe&p=2&s=1&pp=3

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).