Motorsåg och handhållet

Bensin- och oljespill

19 inlägg 14446 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bensin- och oljespill

Nonkan  
#106091
Ekhagas trädfällning skrev:Hur tycker ni Stils kombidunk och pipar (för det sitter väll liknande överfyllnadsskydd på dem som på Hq)? Jag har aldrig testat dem. Överväger att köpa en kombidunk och lämna flutite tills de är till försäljning igen. Det är kass att ha två sågar med flutite och två utan.


Egentligen borde man hålla dem högre då de är genomskinliga och piparna håller, samt att det finns överfyllnadsskydd för oljepipen.

Det som gör att vi säljer ganska lite av dem är att påfyllningshålet är mindre, så det är lite krångligt att fylla bensindunken från vår Aspen-tank, så det är mer vi som butik som tycker de är sämre :???:

Sen är de ganska fula med, lite grov tysk design, men inte i närheten så fula som Skogmas: http://www.skogma.se/Servlet?page=11&an ... &sort=null

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Bensin- och oljespill

johan eriksson  
#106100 En lite småkonstig tanke som någon säkert redan har provat, hur skulle det funka att använda en bensinhällpip till kedjeoljan? eller blir det för segt när det blir vinter?

Användarvisningsbild

Re: Bensin- och oljespill

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106123
johan eriksson skrev:En lite småkonstig tanke som någon säkert redan har provat, hur skulle det funka att använda en bensinhällpip till kedjeoljan? eller blir det för segt när det blir vinter?

Många sågar har ju oljelocket lite halvdolt bakom handtaget så det kan nog bli svårt att komma dit med dunken även om det skulle fungera att rinna.

Användarvisningsbild

Re: Bensin- och oljespill

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124162 Lyckades få dit en Stihl bensinpip på Jonsered dunken i helgen. Ska bli intresant och se hur länge den fungerar. 8)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).