Men hqv har ju inbyteskampanj om man byter till en 346 xpg triobrake..Så jag vart less på värmenypningarna..Så nu står det en ny sån i källarn
Skogsola skrev:Kanske öppna högvarvsskruven en aning när du häver dig i vedhögen? Jag kan tänka mig att ställer man en 242 eller 346 så att de går optimalt vid kvistning så kan det bli lite magert vid tung kapning.
Jerrka skrev:Min 242 xp cat värmenöp för tredje gången på två år.. Grannen säger att catalysatorn + aspenbränslet var ingen bra kombination vid vedkapning, går för het helt enkelt! Synpunkter på det?
Men hqv har ju inbyteskampanj om man byter till en 346 xpg triobrake..Så jag vart less på värmenypningarna..Så nu står det en ny sån i källarn
SawTroll skrev:
Både katalysator og trio-brake er unødvendig, og bør unngås (undvikas?), av forskjellige årsaker.
stegmaster skrev:SawTroll skrev:
Både katalysator og trio-brake er unødvendig, og bør unngås (undvikas?), av forskjellige årsaker.
Tror ikke de skjønner Norsk, ellers hadde det nok blitt noen reaksjoner på dette??
Men er helt enig med deg, i min sagfamilie kommer det heller ikke cat. eller trio-brake, man ska tross alt kunne bruke saga også, selv om den er et farlig redskap.
totte skrev:Jodå vi skønner Norsk så det räcker, men vårt värderade sågtroll brukar regelmässigt tala om att trio-brake er unødvendig og bør unngås var gång den dyker upp i nån tråd, så det är nog redan avhandlat gott nog, vi känner till åsikten.
SawTroll skrev:- å forsøke å skrive på svensk hadde nok ikke sett så bra ut,