Motorsåg och handhållet

Nya Garmin GPSen

5 inlägg 3258 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nya Garmin GPSen

jensa  
#102879 Jag har en gammal eTrex och tänkte nu köpa en ny Garmin för jag är riktigt nöjd med min gamla. Har sett att det kommit en ny serie https://www.outdoorexperten.se/p-15125- ... p-62s.aspx. Är den det bästa alternativet ? Jag ska mest använda den för jobbet men även för jakten.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Nya Garmin GPSen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102891 Jagar du med hund, kan ju en Astro Nordic 220 vara av intresse http://www.garmin.se/node/25694

Annars skulle jag nog hellre satsa på en Garmin 62 ST istället för en Garmin 62 S. Magnetisk kompass och barometer kan vara rätt värdefull ibland, tycker jag.

Annars finns ju Oregonserien också, ifall du vill ha en GPS med tryckskärm.

PS! glöm inte att satsa på bra kartmaterial, då den medföljande baskartan är ett skämt.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Nya Garmin GPSen

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102971 Jag har en Dakota och slår ett slag för den. Kanon bra på alla vis och så liten att man har med den. Hade tidigare en 60csx men den nya är så enkel i satt handhavande att det är rent otroligt..

Användarvisningsbild

Re: Nya Garmin GPSen

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102978
Niking skrev:
Annars skulle jag nog hellre satsa på en Garmin 62 ST istället för en Garmin 62 S. Magnetisk kompass och barometer kan vara rätt värdefull ibland, tycker jag.




Det är "elektroninsk 3 axis" kompass i både 62s & 62st! det som skiljer modellerna är nog bara den inbyggda topo kartan över europa i 62st, kartan är 1:100000 och är nog "sådär" enligt rykten! jag hade köpt 62s + friluftskartan pro v2 eller Prime! dom ca 700:- som skiljer i pris är ett bidrag till kartorna!

Användarvisningsbild

Re: Nya Garmin GPSen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#103043 Äum! Jag förväxlade nog Garmin 62 S med Garmin 62. Ber om ursäkt för detta.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).