Motorsåg och handhållet

Gammal partner

22 inlägg 10431 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Gammal partner

pholke  
#103210 Hej!

Ytterligare en undring beträffande Partner R523, hur är det med kedjedrevet på denna såg, är också detta lika som på de större Husqvarnamodellerna, eller finns det att köpa någonstans? Det måste väl förmodligen bytas någon gång i framtiden, hade tänkt byta detta i och med att jag byter svärd och sätter på en klyvkedja.

Mvh. Folke

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Gammal partner

pholke  
#103211 Hej!

Ytterligare en undring beträffande Partner R523, kedjedrevet på denna är det något som finns i dagens läge eller är det bara att köra så länge det går? Jag har ju planer att byta till ett längre svärd och klyvkedja, i samband med detta tänkte jag också byta kedjedrevet.
Mvh. Folke

   TS
Avatar Fallback

Re: Gammal partner

pholke  
#103212
pholke skrev:Hej!

Ytterligare en undring beträffande Partner R523, kedjedrevet på denna är det något som finns i dagens läge eller är det bara att köra så länge det går? Jag har ju planer att byta till ett längre svärd och klyvkedja, i samband med detta tänkte jag också byta kedjedrevet.
Mvh. Folke

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gammal partner

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#103226 Ser ut att vara lite databas strul...
Forum nere med en tid under dagen.

Du tänker på ringdrev som sitter löst i kopplings trumman...

Om din såg är orginal eller i orginal utförande så har du just det.

Avatar Fallback

Re: Gammal partner

pholke  
#103227 Hej!

Jag vet nog inte riktigt vad jag skriver om, men menar det som driver kedjan. Vad jag vet skall sågen vara original frånsett tändsystemet som är bytt till en transistortändning, detta innebär omvänd funktion på stoppknappen. Jag minns inte hur drevet ser ut eftersom jag inte rört sågen på ca. 15 år innan jag drog igång den nu för några dagar sedan.
Tack för ditt svar. Mvh. Folke

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gammal partner

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#103242 Trodde inte det fanns R523 med brytare. Tror inte det finns nån klack på vevaxeln att lyfta brytaren men...

Har du en vit och en mindre svart spole bultat i en bygel på cylindern, är det nog rätt.

Avatar Fallback

Re: Gammal partner

pholke  
#103302 Hej!

Det är inte bytt från brytare till transistortändning utan från tyristortändning till transistortändning.

Mvh Folke

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).