Motorsåg och handhållet

Husqvarna e70 problem

4 inlägg 3308 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna e70 problem

MF 135 KUNGEN  
#101749 Hallå har nyss köpt mig en husqvarna e70 från 60 talet och idag när jag skulle spänna fjädern så small det till innuti huset där fjädern sitter och så tog jag ut fjädern sätte dit den igen.nu Problemet är att jag inte riktigt vet vad som äe felet för när jag drar i snöret nu så kärvar det som F'n och snöret åker inte in igen och motorn går inte runt fast jag är ganska säker på att kuben högst upp på locket på bild286 åker in i skåran på bild285.Kuben snurrar hellt fritt och följer inte med resten av brickorna under som den ska göra för att vrida på mutter nere i hålet på bild285.Hoppas ni fattar även fast det blev lite rörigt där :smile: Skulle va riktigt snällt om någon kunde hjälpa mig mä detta problem för är riktigt irriterad på detta 😡 snälla hjälp!



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna e70 problem

totte  
#101757 Skulle tro att du inte har fått ner fjädern ordentligt, då kan det kärva ganska ordentligt. Plocka isär igen och börja om, det brukar vara det enda att göra när en startappartat tvärkärvar som din gör.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna e70 problem

MF 135 KUNGEN  
#101765 OKay tack för tipset :smile: Kan det inte vara vingarna som sticker ut på bild 3 som stöter i väggarna nere i hålet på bild2?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna e70 problem

totte  
#101785 Nä inte vingarna, dom skall stöta i väggarna när du drar i startsnöret. Det är dom som drar med motorn runt. Om du vill se hur det funkar så kolla det här inlägget, är en Homelite ZIP som har exakt samma princip.

viewtopic.php?f=12&t=8411&st=0&sk=t&sd=a#p99070

Tror inte du har haft några problem med slirning, spåren på insidan startkoppen ser ut som starten har gripit tag ordentligt, nä nåt har du ställt till inne i när du haft isär den är min gissning, startapparater är bökiga grejor, har själv fått plocka ner såna både två och tre gånger för att få det att gå.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).