Motorsåg och handhållet

HJELP stihlen skal bort

3 inlägg 1970 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

HJELP stihlen skal bort

county  
#101477 skal bytte ut min stihl ms280, da jeg ikke er fornøyd med balansen i sagen under kvisting. den fungerer nok bedre i vedhaugen.hva skal man kjøpe har sett på husq 346 med triobrake da jeg har hatt en slik før men da den gamle typen. jonsered? dolmar?. hva mener dere....



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: HJELP stihlen skal bort

peter399  
#101525 För arbete med mycket kvistning finns inget bättre än 346 (ja sen finns det ju mindre sågar då som MS200 och 339XP) men för kombinationen fällning kvistning så är 346 oslagbar (den nya 50cc varianten har riktigt bra drag för fällning). Samma såg som Jonsered heter 2153. Lite billigare med lite lugnare temperament är 353 / 2152. Dessa har samma kvalitet som de förstnämnda. Dolmars sågar i denna klass är väl PS4600 och PS5000. Bra grejer, kan kanske vara svårt att hitta en ÅF bara. Sibro säljer både HVA och Dolmar via nätet tror jag.

Avatar Fallback

Re: HJELP stihlen skal bort

county  
#101678 takk for svar kom gjerne med flere synspunkter. valget står nå egentlig mellom nye stihl 261 eller husqvarna 346, begge med vert sitt system med brems på bakre håndtak.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).