Motorsåg och handhållet

ny röjsåg från stihl...

36 inlägg 18366 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

pnaib  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125512 Jag har kört min 460 i ca: 20 timmar och jag är nöjd.
Mycket lättstartad.
Finns ej med värme ännu, kommer senare.
Tycker att den går länge på varje tank.
Valde mellan den och "gamla" 480, men det är ju kul med ny teknik.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

361  
#125513 Tror nog kopplings problemet är löst med den nya, med tanke på att vinkelväxelen är underhålls fritt med tanke på fett

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

hasse88  
#195168 Har två stycken Stihl Fs 460, den ena är köpt i juni och den andra i augusti, kan säga att av den erfarenhet som jag har av dom är att det kan göras bättre. Den första gick vinkelväxeln på efter bara 4 månader, plus att förgasaren sotades igen efter 5 månader. Den andra sågen har förgasaren också sotats igen på, det efter 3 månader och det ska inte hända enligt återförsäljaren. Enligt min mening så är det bättre när man kan smörja vinkelväxeln och kunna ställa in tomgången själv, men det är bara vad jag tycker.

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195218
hasse88 skrev:Har två stycken Stihl Fs 460, den ena är köpt i juni och den andra i augusti, kan säga att av den erfarenhet som jag har av dom är att det kan göras bättre. Den första gick vinkelväxeln på efter bara 4 månader, plus att förgasaren sotades igen efter 5 månader. Den andra sågen har förgasaren också sotats igen på, det efter 3 månader och det ska inte hända enligt återförsäljaren. Enligt min mening så är det bättre när man kan smörja vinkelväxeln och kunna ställa in tomgången själv, men det är bara vad jag tycker.

Vad kör du på för bränsle?

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

superglue  
#195227 min 490 har inte sotat igen, men dock har vinkelväxeln havererat.

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

hasse88  
#195245 Kör bara mina sågar på aspen bränsle

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).