Motorsåg och handhållet

Trädgårdsmässan i älvsjö

3 inlägg 1813 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Trädgårdsmässan i älvsjö

pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7708 visste inte vart man skall posta om mässor men
Jag var med skolan i torsdags på trädgårdsmässa i älvsjö, dom mest intressanta säljarna var
Klippo
Husqvarna
Toro
Stihl
Stiga
Partner

Av partner fick jag en t-shirt och en snitsig kasse med texten "Jag vill ha en ny partner"

Sen jag å en polare fyllde i nån blankett om hur många sådana golfpiggar det va i nån burk, vi gissa på 400 och 500, fick varsin sådan "stålmuggstermos" med texten partner på, eftersom vi var inom inom 100 ifrån det rätta antalet piggar

Av husqvarna fick jag en penna, min kompis en keps

Av stihl fick vi en keps,kortlek och penna
var lite småsugen på att köpa den dära stihl leksaksmotorsågen med extra kedja den kunde man"starta" och köra, dvs kedjan rotera, (kedjan var av gummi)
kosta runt 150kr
sen hade dom "rea" på sina acessoarer tex, ryggsäck, kaffemugg osv

av klippo fick ja en keps å penna å katalog (det fanns hos alla, men jag tog inga där)

av toro fick man en sådan där kundvagns femma och nån grejj för att märka i gräsmattan var man haft golfbollen

stiga var något snåla tycker ja, inte ett dugg hade dom.. iofs inget måste men när alla andra ger ut något så ..

I övrigt mycket trevligt och roligt, fick se och känna o klämma på alla diverse maskiner

och han som e lite "annorlunda" en finsk i våran klass, han vill alltid vara annorlunda så om dom flesta gillar nyare traktorer så gillar han gamla utan störtbåge, och tidigare så sa han att stihl inte var bra alls, efter denna mässa så han helt plötsligt att stihl hade mycket större motorsågar än husqvarna och att stihl var bättre

vi i klassen blev bjudan av såma här i uppsala, som hade fått biljetterna av klippo

annars kostar en biljett 130kr helt klart värt de

att tillägga var att de stod två gubbar och sålde nån form av trimmerhuvud i rostfri aluminium i 3 delar med 40meter tråd för 550kr....

enligt han så med detta huvud nötte man inte på tråden lika mkt lr vad han sa.. man fick med 3.0mm tråd
och i detta huvud så klöpp man en bit tråd på 40cm och vek på mitten och klämde i mellan två skåror i huvudet på två ställen så det alltså blev 4a trådar som stack ut

och det roliga var att de kom nån gubbe och sa, på ett riktigt trimmerhuvud så duttar man ju de i backen och de kommer ut ny tråd, måste man inte klippa nytråd ganska ofta till den där då

då sa säljarn att med detta huvud så håller tråden längre av nån anledning..
min uppfattning är då att det är trådens tjocklek som gör att den håller bättre, men jag tror endå inte riktigt på att vanlig plasttråd på 3,0mm håller en hel dag som han sa.. enligt han var det högst 5cm på varje sida av tråden som skulle bli nött efter en hel dags arbete..

har själv inte testat men tycker att 550kr verkar dyrt för en sådan sak?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7709 Finns det en chans o köpa de där Partner prylarna av dig?

Blev lite sugen....

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7715 vilken av dom? hehe

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).