Motorsåg och handhållet

Husqvarna 560xp

35 inlägg 24048 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 560xp

swe#kipp  
#94229 Tänkte att det är lika bra att skapa en egen tråd för den här sågen :)

xCfwLl.jpg


uGrG8l.jpg


U99Gbl.jpg


pR2hPl.jpg


EXGStl.jpg


7lXahl.jpg




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

Fredrik Reuter  
#94230 Jag tycker HVA 560XP är spännande, för det är väl denna som ska ersätta Husqvarna 357XP (som jag kör med, eller ja, mest innehar nu för tiden känns det som)?

Nu är jag säkert lat, men var kan man hitta tekniska data för 560XP?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

swe#kipp  
#94231 Så kommer den se ut om man bortser från den grå topp kåpan som kommer att vara orange som vanligt, den är lättare än 357xp/xpg som den skall ersätta vilket känns positivt för jag trodde nog att denna skulle vara tyngre för det har nästan alla strato sågar varit tyngre i jämförelse med dom vanliga tvåtaktare som dom har ersatt.
Får bara hoppas att den lägre vikten det inte minskar livslängden på sågen bara :)

Skall bli väldigt spännande att få se hur den nya 550xp är som skall ersätta 346xp kommer att se ut, den skall enligt rykten även den vara lättare än den som den ersätter !!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

swe#kipp  
#94232 finns tyvärr inga tekniska data att få tag på ännu vad jag vet !?!?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

Robertberg  
#94241 Var kommer dessa bilderna ifrån?

Tycker sågkroppen ser ganska slimmad ut, de sluttande linjerna framåt ner mot svärdet bidrar nog lite, samt att även toppkåpan lutar neråt!

Det ser ut som att det är luftintag även i toppkåpan?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

Elias  
#94262 Håller med obantteg hur kan det komma sig att du har dessa bilder osv? :P Annars ser det ut att vara en smäcker och fin såg!

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

Phantom  
#94268 Kanske en testförare på sågen :???:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94272 Mja! att den är längre än 357an vet vi ju! mer än vad bilden visar! 560n ska nog enligt bilden dras tillbaka en bit så handtagen linjerar för att få en korrekt bild! den är ju klart bredare också,framförallt vid startkåpan o främre handtaget! 560n är ungefär lika mycket längre än 357an, som vad ms261 är längre än 346an! personligen trivs jag bättre med 261an än 346an(förvånade va? :grin: ) så att 560 är lite längre än 357an är nog ingen nackdel!!

men hur fan har dom fått den lättare? den är väl dessutom på 62cc om jag fattat rätt? ska bli intressant att få reda på! Hoppas att nya 346an är aningen längre mellan handtagen än föregångaren också!!

Kul att det händer lite grejjer i "buskarna"!! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560xp

Filip_björndahl  
#94282 bilderna kommer från arboristsite. jag hoppas att husvarna bara kan sänka priset så man kan få samma kvalite som stihl har för samma pris då skulle jag nog gå över till hva från stihl. jag hoppas på den nya 550in. men som sagt det är kul att utvecklingen går framåt.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

swe#kipp  
#94306 Japp det är "Spike" på AS som har den här sågen, och han gillar att den är längre, han upplever att det är en anledning till att sågen känns väldigt lätt och balanserad, men jag precis som huggarn undrar vart tusan dom tagit vikten !?
En huggare från byn körde en av provsågarna och han var nöjd med den (skall köpa en så fort det går) och han misshandlade sågen rejält han tillhör dom som tycker att man skall kunna kasta iväg sågen om känner för det och den klarade det och även att gömmas i snö utan att lägga av :)

Skall som sagt bli spännande att se hur dom är när dom kommer ut på marknaden ,,, borde inte dröja så länge tycker jag !!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

swe#kipp  
#96037 Här kommer en film på sågen, den är lite till tuffsad efter att ha fallit ner från en skylift, men den verkar gå okej ändå :)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KXbmpm4h6t8&feature=player_embedded[/youtube]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96047 Ser stor ut för att vara kvistnings såg.
Denna avlånga stil med långt mellan handtagen har provats många gånget o är populärt bland fritids användarna.

När jag såg den utan toppkåpa kom jag o tänka på Partner P50/P51. Ruggigt lik om man bortser från färger.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

swe#kipp  
#96055 ja, det skall bli spännande att hur den är att kvista med, om man märker av längden så mycket !?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

johan eriksson  
#96059 Vet ni inte att längden inte har någon betydelse :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560xp

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96061 Men Johan! Storleken har betydelse! Damerna blir imponerade!

Det vet alla som kört tvåmans i publik!

Bild




😈 😈 😈 😈

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).