Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 891372 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#389047 Jag har en i stort sett oanvänd Hero3 till salu.. :smile:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Peteflamingstar  
#391988 Fällde några fina tallar på en tomt för några veckor sedan, fick en av dem på film.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JensSkoog  
#391991
Peteflamingstar skrev:Fällde några fina tallar på en tomt för några veckor sedan, fick en av dem på film.

Vackert jobbat, "Peterflamingstar" :-BD
Var det ett elsträck där i förgrunden?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#392000
Skogstinsen skrev:Här är den nu. Va 1.3gb så det tog sin lilla tid.


Man ser varken dykskötare, reservdykare eller livlina.. :surp: :shock: .. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Peteflamingstar  
#392005
JensSkoog skrev:
Peteflamingstar skrev:Fällde några fina tallar på en tomt för några veckor sedan, fick en av dem på film.

Vackert jobbat, "Peterflamingstar" :-BD
Var det ett elsträck där i förgrunden?


Tack, det är en telefontråd som syns i bild. Bortanför där tallen slog ner går en elledning, men jag tror inte trädet nått dit annat än om man fällt precis vinkelrätt emot. Tyckte själv de kunde sparat den filmade tallen och tagit nån av de andra som var krokigare... :???:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JensSkoog  
#392013 Kom över den här när jag hade sett "Peterflamingstars" video av hur man snyggt gör jobbet.
Undrar vad ni tycker om arbetet med kilar här, och sättet den här killen "Jake" jobbar på?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Carlfritidshuggare  
#392026 Energikrävande (inte för sågen, den får vila mest hela tiden) och ibland lite farligt. Jag skulle nog inte göra instick i riktskäret när jag sågat så mycket i trädet.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

weldion  
#392069
JensSkoog skrev:Kom över den här när jag hade sett "Peterflamingstars" video av hur man snyggt gör jobbet.
Undrar vad ni tycker om arbetet med kilar här, och sättet den här killen "Jake" jobbar på?


Jag hade inte anlitat Jake. Känns som det är en del tur som spelar in när han jobbar.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#392457

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#392458 I dag var man " arborist ".. :grin:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Peteflamingstar  
#392467 Blev ju snyggt! Men att du vågade beträda djävulens uppfinning stegen med en såg i näven... :shock:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#392472 Ingen fara. Visserligen var jag tveksam då det var många år sedan jag arbetade från stege, å andra sidan arbetade jag från stege från 1976 fram till mitten av nittiotalet då jag inköpte " klätterskor.".. :-BD

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

axwell  
#392473
anersimyra skrev:I dag var man " arborist ".. :grin:

Arborist, artist med oskyldig statist.
Du borde som minst ha haft stegfot med piggar längst ned på stegen. :geek:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#392477 Som du ser trampar jag ner den nedre delen av stegen drygt 15 cm i marken.. \M/

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

tallen100  
#392479 Du får vara rädd om dej Anders, säkerheten framför allt har vi ju sagt ;) :D

Bra gjort!! :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).