Motorsåg och handhållet

Reservdel till röjsåg Husqvarna 244r

21 inlägg 42653 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Reservdel till röjsåg Husqvarna 244r

johan eriksson  
#92931 Tack för svaren :-bd får prova att lossa någon kväll.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Reservdel till röjsåg Husqvarna 244r

Nonkan  
#92943 Åh, det borde jag ha kopplat. Hoppas TS har samma problem då :)

Det är en oerhört vanlig fråga på telefon varje sommar och precis lika svårt att förklara varje gång, men så enkelt när man får se en bild. Efter några vändor med "men du ska gänga av axeln så har du den riktiga axeln innanför" så brukar det sluta med att kunden får komma in och ta med sig sin röjare.

Avatar Fallback

Re: Reservdel till röjsåg Husqvarna 244r

sorendanielsson  
#92945 Jag har (hade) precis samma "fel". Var precis ut till garaget för att kolla hur det stod till och nog var det så att det jag trodde var utgående tapp från "växelhuset" bara var adaptern för trimmerhuvudet. :grin:

Strör därför lite guldstjärnor över Mange och tackar så mycket för hjälpen.
Tar med mig mina artikelnummer till återförsäljaren och beställer stödfläns och mutter. weeee.

   TS
Avatar Fallback

Re: Reservdel till röjsåg Husqvarna 244r

Nonkan  
#92946
sorendanielsson skrev:Jag har (hade) precis samma "fel". Var precis ut till garaget för att kolla hur det stod till och nog var det så att det jag trodde var utgående tapp från "växelhuset" bara var adaptern för trimmerhuvudet. :grin:

Strör därför lite guldstjärnor över Mange och tackar så mycket för hjälpen.
Tar med mig mina artikelnummer till återförsäljaren och beställer stödfläns och mutter. weeee.



SBS-fel som det brukar heta i fikarummet när kunden gått alltså :wink: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Reservdel till röjsåg Husqvarna 244r

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92948 Detta är som sagt ett general fel, likaså att det är spännt ut av bara helvete för de inte får av grejerna.
Att det är avig gängat är standard, men det finns o har funnits de som snurrar på andra hållet, vilket ger normal gänga.
Så enklat är att kolla rotattion o fundera lite innan man flyger på.

Användarvisningsbild

Re: Reservdel till röjsåg Husqvarna 244r

viktor meck  
#99896 när jag praoade på kyrkogårdens verkstad i våras så kom det in en och sa att trimmern inte startade, efter 5 sekunder såg jag vad som var fel. dödarknappen stod i stopp läge, han hade dragit som f_n så jag torkade av tändstiftet och drog 3 gånger och den small igång och gick som ett spjut. Det kallar jag SBS hahaha:P

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).