Motorsåg och handhållet

Sonim 1XP

8 inlägg 2906 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sonim 1XP

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7082 http://www.expressen.se/prylar/1.593312

Tittar på denna. Mågna saker som talar för men priset verkar aningens högt :cry:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Sonim 1XP

Huggis  
#7084 Är den vattentät?

Avatar Fallback

Re: Sonim 1XP

Huggis  
#7085 Läste nyss från deras manual:

The Sonim XP1 is water-resistant, dust-resistant
and rugged. However, it is not water-proof, dustproof
or incapable of being broken if dropped or
thrown. For best results one should protect the
XP1 from moisture, dust and strong impacts.



Tja så var det med den mobilen.

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7086 Expressen änvände en 21 tons grävmaskin för att knäcka den... läste om nga andra som också fick ta till grovt våld för att den skulle börja läcka.
Läste ngn annanstans att den var Ip52 klassad.
Måste erkänna att jag är intresserad av den, penga frågan är en annan sak jag måste ta hänsyn till.

Det står i varenda instruktionsbok jag har läst till mina stöt tåliga mobiler att man ska skydda de mot damm, fukt och stötar så det tror jag inte spelar ngn större roll.

   TS
Avatar Fallback
Huggis  
#7091
MasseyFerguson skrev:Expressen änvände en 21 tons grävmaskin för att knäcka den... läste om nga andra som också fick ta till grovt våld för att den skulle börja läcka.
Läste ngn annanstans att den var Ip52 klassad.
Måste erkänna att jag är intresserad av den, penga frågan är en annan sak jag måste ta hänsyn till.

Det står i varenda instruktionsbok jag har läst till mina stöt tåliga mobiler att man ska skydda de mot damm, fukt och stötar så det tror jag inte spelar ngn större roll.


Tja men enligt instruktionsmanualen så verkar det väl inte som att du skulle kunna få den lagad om den blev fuktskadad?

Men visst, alla mobiler som tål väta och som inte har en massa onödigt skit som kamera etc är högintressanta.

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7092 Det är lika dant me varenda mobil på marknaden... och skickar man in mobben på reparation så är den förstås alltid fuktskadad

   TS
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7171 mmmm! intressant! kanske kan vara nåt!? är det förresten någon här som vet nåt om det nya digitala 450 nätet som ska ersätta det analoga 450 nätet någon gång i sommar?och dess telefoner? det skulle nog kunna vara intressant! för i mina krokar är mottagningen stendöd ganska ofta! :? har faktiskt till och från funderat på en stellit telefon! men dom är ju svindyra! ialla fall om man ska ha iridum nätet,som enligt utsago ska vara det bästa nätet! och det är klart att priset kanske är ganska lågt om betänker att man kan få tag i någon om man hamnar i nöd! jag jobbar för det mesta själv,men funderar på att ev anställa ett par "goa gubbar" för huggning,röjning och lite annat smått och gott!(nån som är intresserad) å då behöver man kanske inte sat telefon!

Användarvisningsbild

Om landsbygds-3G

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7186 Strax före jul gjorde tidningen Ny Teknik ett test på Landsbygds-3G (Glesbygds-3G) och fann att täckningen var överlägsen. Testet finns på http://www.nyteknik.se/art/48432

Mer info om Nordisk mobiltelefon hittar du på http://www.nmt.net/ men själva telefonin dröjer nog tills Telia har lagt ner NMT 450, vilket lär ske till årsskiftet!
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).