Motorsåg och handhållet

Barkstöd på MS 260

17 inlägg 8150 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Barkstöd på MS 260

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91503
skotarmasse skrev:Ett litet tips om man tycker MS260 är lite sladdrig och vibrerar lite för mycket,är att sätta dit en extra dämpning på undersidan mellan sågkropp o bågen.Det sitter dämpning nämligen bara på ena sidan som standard.



Stämmer bra! dessutom ska man nog sätta på "färska" gummibussningar minst vartannat år!en enkel operation! torkat gummi är inte roligt! sen finns det två hårdheter på bussningarna till bla 260:n! vet inte vilken som sitter standard på svensksålda 260!? så har man en gammal 026 eller 260 med obytta bussningar(vilket troligtvis dom flesta är)....byt...det gör underverk! jag gjorde det på min 360, blev som en ny maskin!! :smile:

dom mjuka är:

1121 790 9902

1121 790 9903

1121 790 9904

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Barkstöd på MS 260

BillyBragg  
#91623
Nonkan skrev:Han har faktiskt fel då det normalt inte skickas med just den modellen, men vill han bjuda på ett är det bara att ta emot. Det är ingen kostnadsfråga som sagt. :)


Ah han hade fel :) när jag åkte dit för att hämta de så bad han om ursäkt och sa att han mindes fel. Men men :)

De skulle beställa ett åt mej iallafall så får jag se om ja kommer använda de.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).