Motorsåg och handhållet

stihl ms 362

4 inlägg 3884 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

stihl ms 362

county  

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: stihl ms 362

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88254 Jo jag har en m362! har kört ca 20 tankar och är hittills supernöjd! :mrgreen: kör på orginalinställningen än,men ska finjustera i morgon hade jag tänkt! tycker den går bättre o bättre för varje tank! VÄLDIGT lättstartad måste jag säga!!!!!!!! :surp:

hoppas att ms261 har samma karaktär som ms362! då kommer jag att bli en lycklig man!! :grin:

bilder på min ms362 finns i fotoalbumet här på forumet!

Avatar Fallback

Re: stihl ms 362

county  
#88379 jeg kjøpte en 361. til jul, men jeg angrer litt nå. er det stor forskjell mot 361 :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: stihl ms 362

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88423 Du ska absolut inte ångra att du köpt en 361!! det är en kanonsåg! troligtvis dom bästa sågar jag jag haft! :smile: det är för tidigt att säga än hur 362 är! tekniskt är dom ju olika,men funktionsmässigt är dom väldigt lika tycker jag! 362 har en öppnare ljuddämpare orginal så vitt jag kan se, och låter lite mer! 362 känns styvare än 361, 361 kan kännas lite mjuk i avvibreringen innan man blir van! avvibreringen är dock inte sämre på 362, snarare aningen tvärtom! trots att det enligt spec ska vara samma hk i dom båda så känns 362 starkare på bottenregistret!

Jag har i dagsläget bara en ms361 kvar! den började sitt liv i början på 2005 med 1 år o 3 månader rotkapning efter "gudrun" sen dess har den gått ca 60-70% av heltid, på frötall,järnvägsfällning mm! har inte rört en skruv på den förutom stift,drev, 3-4 avdragna startsnören + att jag sågade fast den en gång och då drog jag så hårt att skruven till kedjespänningen blev lite skev....men den funkar!!! :grin: jag fattar ärligt talat inte att den fortfarande går så bra som den gör! vore kul att veta hur många timmar den gått?? har aldrig kört en såg i så många timmar som denna 361an! men det ska erkännas att den nu tappat kompritionen en del, så jag funderar om jag ska byta kolv o ringar i den!?

du kommer att bli supernöjd med ms361......... GARANTERAT!!! :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).