Fällriktare

Husqvarna
 Svara  40 inlägg  25354 visningar  9 följer
Användarvisningsbild

Re: Fällriktare

Astrix1 skrev:När jag bestälde frågade han varför jag fasnade för deras produkt, dom hade nog aldrig tänkt på att man har fler användnings områden än stocklyftare och fällriktare. Det där med att man kan lyfta atv kärran hade dom inte tänkt på (domkraft)
Man kan ju ha ett eget fäste/tillbehör som passar ens fordon för lyft
Tack för hjälpen Axwell

På deltiden som jag körde timmer och massa med skoter så använde jag ofta Hällnäslyften till att lyfta upp doningen bak när jag skulle starta i besvärliga lägen. Jag vill minnas att jag kunde lyfta upp doningen nästan 1/2 meter utan att den tippade i sida. Sedan när jag gjorde ett startryck med skotern så föll doningen framåt och gav den lilla knuffen som behövdes för att komma igång.

Ständigt hittar man knep för att kunna lasta lite för mycket :lol:

Användarvisningsbild

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276148 Skulle behöva sprängskiss till den här swefeller och delar packningarna är upptorkade i den .

#464372 Lite annorlunda modell: Lyftkrok och 2-tons fällriktare i samma paket. Är en vantskruv och en spärrnyckelmekanism som trycker upp trädet. Finns att köpa av uppfinnaren på bilden.

Bild

adahlm skrev:Lite annorlunda modell: Lyftkrok och 2-tons fällriktare i samma paket. Är en vantskruv och en spärrnyckelmekanism som trycker upp trädet. Finns att köpa av uppfinnaren på bilden.

Bild

länk?

Användarvisningsbild

#464528 Fällriktare vantskruv

Användarvisningsbild

#464529 Smart !

#464545 Har tyvärr ingen länk, den där kom emot i en tidning häromdan.. Koneviesti 07/2017 (på finska)..

adahlm skrev:Har tyvärr ingen länk, den där kom emot i en tidning häromdan.. Koneviesti 07/2017 (på finska)..

Fanns det några uppgifter om uppfinnaren, han kanske hade någon hemsida?

#465032 Fanns bara namn o telefonnummer, hittade inget på google. Serieproduktionen verkar vara lite i prototyp-stadiet ännu.

adahlm skrev:Fanns bara namn o telefonnummer, hittade inget på google. Serieproduktionen verkar vara lite i prototyp-stadiet ännu.

Oki doki, tack iaf.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Logosols fällriktare av TrioBrake - tor 17 nov 2016, 13:18
i Små skogsmaskiner och övriga maskiner
9 svar
7237 läst
av MartinH     
sön 23 jul 2017, 13:24
Köper sågar och fällriktare av AndreasL - sön 31 aug 2014, 13:30
i Köpes
0 svar
3079 läst