Motorsåg och handhållet

Filmall 3/8

10 inlägg 5675 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Filmall 3/8

johan eriksson  
#84118 Har lite funderingar kring vilken filmall jag kan använda, har en Huskvarna rullmall idag, funkar den till oregon 73lpx/windsor 58apl(g), lite osäker på vilken windsor det är jag har, får kolla/ta en bild/fråga han som sålde.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Filmall 3/8

swe#kipp  
#84122 ja den funkar till dom kedjorna.

Användarvisningsbild

Re: Filmall 3/8

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84144 Windsors "egna" rullmall funkar bättre till 58 kedjan än nya x serien.
Tycker den funkar bättre på det stora hela med än HVA/Oregon rull mall
Så vitt jag vet är mallarna inte ändrade än utan är för BP/LP/LG, alltså utan X.

Användarvisningsbild

Re: Filmall 3/8

swe#kipp  
#84160 jo men dom funkar helt okej, kollade föresten upp lite om dom nya mallarna dom verkar bli färgkodade för vilken kedjetyp den skall vara till :)
Ja, det lär väl visa sig men det är senaste jag hörde ,,,,,,

Man kanske skall prova sig en bacho/windsor mall i 3/8 har bara provat dom i .325 !!

Användarvisningsbild

Re: Filmall 3/8

johan eriksson  
#84230 Var hittar man Bacho/windsor mallar?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Filmall 3/8

swe#kipp  
#84235 Skogma säljer dom vet jag men det borde vilken handlare som helst kunna ta hem tycker jag !?!?
jag kör med hva rull mall på mina oregon 73lpx och windsor 58 kedjor och det har funkat utan problem för mig men jag sågar inte i hårda trädslag som ek, bok och ask särskilt ofta ,,,,,,

Mange jag såg en lista förut för bacho/windsor mallarna och där verkade det finnas för nästan varje kedjetyp har du nån koll på detta ??

Användarvisningsbild

Re: Filmall 3/8

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84277 Jo, det finns en mall för var kedjetyp, precis som sig bör eftersom bredd, tandform, tandhöjd o topp plattans vinkel skiljer så kan de inte filas lika.

Användarvisningsbild

Re: Filmall 3/8

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84278 Alla som säljer för Blount kan ta hem dem.
jag har här till din, Johan.

Användarvisningsbild

Re: Filmall 3/8

johan eriksson  
#84283 Kanon Mange :-bd , Måste bara försöka planera in en Skåne resa 8) Kommer du ihåg om det var 58apl eller aplg på 24"? Vad är det för skilnad? har kollat lite på windsors hemsida, är det bara ryttaren? har de olika ryttartyperna någon praktisk betydelse? Många frågor blir det :roll:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Filmall 3/8

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84288 Ryttaren är samma.
Vibrations/balans biten som är bredvid är inte med i APLG.

Jag kommer inte ihåg vilken det var....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).