Motorsåg och handhållet

moda ljuddämpare 346xpg e-

24 inlägg 10341 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

moda ljuddämpare 346xpg e-

coeng  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83755 jag har läst trådar men inte funnit någon exakt modifikation när utblåset sitter på åvansidan. gärna lite bilder. :P



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

swe#kipp  
#83801 Har inga bilder på det men jag brukar ta en dremel och fila ur så mycket jag kan under deflektorn utan att gå förbi det "område" som deflektorn täcker för om man gör det så finns risken att dom heta avgaserna smälter plasten i toppkåpan !!

Hoppas du förstår annars får jag väl ta nån bild ,,,,,,,

Användarvisningsbild

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83859 Om du nu har en CAT såg så hjälper det nog inte att öppna ljuddämparen i utblåset :!:

Användarvisningsbild

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

swe#kipp  
#83867 nej nu såg jag E't :P
fasen vad jag är på nu ,,,, missar det mesta :roll:
Smidigast är att köpa en ny icke cat/Etech dämpare och göra om, det som sitter i Cat dämparen skall visst vara onyttigt att andas in om man slipar i det !?!?

Avatar Fallback

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

coeng  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83880 Då får jag köpa en utan cat. :P Men förgasaren går väl att justera? Och räcker det att fila det till max? Vad kostar en ny? Något billigt ställe att handla på?

   TS
Användarvisningsbild

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

swe#kipp  
#83913 en ny dämpare kostar inte så mycket så ta det med din handlare, sen kan du behöva kapa av "stopparna" på justerskruvarna till förgasaren för att ge sågen mer soppa när du gjort om dämparen.
En mattkniv att skära med eller ett upphettat stämjärn att smälta/kapa med funkar fint för "stopparna" :)

Avatar Fallback

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

coeng  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83985 tack
har varit och fixat en ny pris 249 + moms

   TS
Avatar Fallback

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

gasljus  
#83986 Kostar dom inte mer :surp: ,,då ska jag också köpa mig en och moddifiera :smile:

Användarvisningsbild

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

swe#kipp  
#83989 Det tycker jag du skall göra ,,, passa er bara det börjar med en ljuddämpare,,, sen vill man ha mer :)

Avatar Fallback

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

coeng  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84060 ge mig meeeeeer :wink: tips :P

   TS
Avatar Fallback

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

gasljus  
#84113
coeng skrev:tack
har varit och fixat en ny pris 249 + moms


Jag har varit och pratat med min ÅF, han vill ha 545 kr inklusive moms. Av vem köpte du din ljuddämpare för 249 +moms ???

Användarvisningsbild

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

swe#kipp  
#84123 har du kollat så han inte gav dig pris på en med CAT för dom är dyrare !?

Användarvisningsbild

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

swe#kipp  
#84124 Du kan även ringa till Hva och fråga vad "rek ut pris" är på den del du vill ha ......

Avatar Fallback

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

coeng  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84155 AXIMA grästorp

   TS
Avatar Fallback

Re: moda ljuddämpare 346xpg e-

gasljus  
#85528 Att slipa upp hålet under deflektorn med en dremel är nästan omöjligt, d.v.s. utan att skada deflektorn..
Jag kapade längs hela baksidan av deflektorn med en dremel samt högra kortsidan (där inte gnistskyddet sitter) Sedan vek jag upp deflektorn, på så vis kom jag åt och slipa och borra upp hålet. Jag har nu bjöjt tillbaka deflektorn, men inte hunnit gas-svetsa fast den igen.
Återkommer med slutrerultatet samt provkörning med förgasarjustering senare..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).