Motorsåg och handhållet

Husqvarna 371

69 inlägg 30501 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 371

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89411 ja, har du satt den yttre så där så förstår man ju att det blev lite tight! :grin: som mange sa så ska väl dom yttre sitta fast på utsidan av kåpan med hjälp av svärdsmuttrarna! ja ja det mesta löser sig till slut!! :smile:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 371

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89457 Fel gör alla. De som lär sig av dem blir klokare, de som står på sig att de har rätt får lida för det mycket länge i vissa fall.

Ju mer man lär sig ju oftare blir det fel. Bara o vänja sig o rätta till efterhand!

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 371

Robertberg  
#89494 Jag monterade såklart barkstödet fel med mening, för att kvalitétstesta ni/er (?) medlemmer här på forumet! :roll:

Brukar tänka att ju större fle man gör, desto mer och snabbare lär man sig!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 371

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89497 hmmm... då kan väl jag säga att jag också gjorde en tavla idag!! eller vad man ska kalla det! :???: skulle byta drev på 346:n... satt i kolvstopp och sedan knackade jag till på kopplingen med mejsel o en liten slägga.......vad tror ni händer!!?..... drivaxel helvetet smäller rakt av!!! 😡 nån mer som varit med om det? ringde till "bysmeden" som skruvar husqvarna....då sa han att man måste lägga stöd under kopplingen,annars kan axeln gå av!!?? jo tack...jag märkte det!! 😡 har alltid gjort på samma sätt o det har alltid gått bra!! men inte idag inte!! :x

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 371

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89498 Hål i kolven brukar annars vara standard när man använder kolvstopp. Det brukar inte behövas. En skruvnyckel på kopplingen och ett snärtigt slag med en plasthammare så räcker kompet som kolvstopp.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 371

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89515 Förvisso! men jag har alltid gjort så här,ibland med snöre itället för kolvstopp, men jag har aldrig fått hål i kolven av ett kolvstopp! :???: jag har även gjort som du säger, men idag fick jag inte upp den på det viset!! :x fördelen med att använda kompen som "moteld" är ju att förhoppningsvis så ger kompen vika innan axeln!! men hur som helst så ska ju inte axeln gå av i vilket fall som helst, för oavsett metod så krävs det ju en viss kraft för att lossa kopplingen! eller hur? förbaskade skit!! 😡

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 371

masterchief  
#89537 Brukar mata ned ett startsnöre, blir bra mycket mjukare än ett kolvstop.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 371

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89542 Jodå, som jag skrev här ovan så brukar jag använda startsnöre också! men nu låg kolvstoppen ca 2 dec ifrån mig på bänken så det blev den idag! :smile: nu har jag förvisso svårt att tro att det skulle bero på att jag använde kolvstopp som gjorde att axeln gick av!! då borde det väl ha gått hål i kolven innan axeln gick av tycker man! för även om jag använt snöre så krävs det ju samma kraft för att kopplingen ska lossna!!? eller? :o det gick ju inte hål i kolven...det var ju axeln som gick av!!

Ja ja...skit desamma! nu hamnade vi ganska långt ifrån hva 371 här!!.........som vanligt!! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 371

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89556 Det händer... Har inget med kolvstopp eller metod att ta koppling på utan sträckt metall och överspånnda gängor.

Har två här med samma krux.... Den hade gått ändå om det är nån tröst.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).