tor 18 feb 2010, 00:14#82442
Tanklocksdiskussionen finns ju i en egen tråd (orkar inte söka) och för att sammanfatta mina inlägg där så är det inte några problem med oljelocken om de är med svart innerhylsa istället för vit och främst om man överfyller. Det var inte heller några stora mängder tanklock om man jämför med t.ex de vi säljer till HVA
De svarta innerhylsorna kom för flera år sedan och vi bytte i vilket fall en del på garanti, vilket inte var något problem för vår del gentemot Stihl centralt.
Trisic, jag tycker snarare du ska ta en diskussion med din ÅF i första hand. Det kan vara så att de inte orkar reklamera, det är ju enklare att sälja nya lock. Det är ju ändå din ÅF som sålt sågen och det är dem du har affärsrelationen till.
Att Stihl skulle kalla in alla sågar för att byta alla lock på goodwill för att en viss modell har haft lite strul känns något överdrivet, speciellt när HVA har mer problem med att deras lock gängar ur sig, och problemet dessutom har en lösning sedan länge (byte av lock)
Att Stihl-locken rör upp så mycket känslor är lite märkligt. De ser iofs komplicerade ut, men det är inte direkt en dyr del. På HVA reagerar inte våra kunder alls lika starkt, utan det är mer "jag ska ha ett paket filar, 5 kedjor och just det, ta några oljelock också, mitt gamla har ramlat bort", det verkar finnas en slags acceptans att ett HVA-lock försvinner helt plötsligt. Locken kostar ungefär lika mycket på Stihl och HVA, så jag tycker man får mer lock för pengarna om man köper Stihl.
Det kan ha och göra med att Stihlkunder inte är vana vid att köpa reservdelar
Fixar med lite allt möjligt.