Motorsåg och handhållet

Rättviks Pricken

22 inlägg 6667 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rättviks Pricken

totte  
#81802 Förmodar jag att den gör vid nästa uppdatering av databasen, vi jobbar på att förenkla uppdateringsfunktionerna.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Rättviks Pricken

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81803 Ni måste ha massor med kul grejer o roliga uppdrag!

Finns nog mycket prylar o fundera över!

Användarvisningsbild

Re: Rättviks Pricken

Skogshuggarn  
#81901
Ture skrev:Jag får väl vänta en stund och se om "skogshuggarn" får något svar från stämplingsförrättaren. I annat fall så köper jag den förklaringen som har kommit fram.
Då blir "Pricken" registrerad och placerad i vår föremålssamling. Kommer också ut på http://www.kulturarvvasterbotten.se/ eller hur, Totte?

Tror att jag ska ta fram några andra föremål! Vi har lite till som vi inte vet vad det är!


Har du hört talas om "HÖMA Verket", Ture?.

Min bekant/källa är ganska säker på att Rättviks Pricken är en vidareutveckling av detta verk, eftersom HÖMA var tillv i aluminium.
Nu språkades vi bara vid per telefon utan bildmtrl, men siffrorna ska ange sk "klassbotten", och 3 färger är mycket riktigt T/G/L.
Det ska även finnas en speciell nyckel till räkneverket så att detta inte kan påverkas avsiktligt/oavsiktligt under stämplingsförättningen.

Finns den kvar, Ture?,,,,

Avatar Fallback

Re: Rättviks Pricken

Ture  
#82111 Nej! Det finns ingen nyckel. Jag har heller inte hört talas om Höma Verket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rättviks Pricken

Skogshuggarn  
#85210 Hur går det Ture?,,,,,

Har ni fått in något mera i informationsväg gällande "Pricken"?,,,,,

Avatar Fallback

Re: Rättviks Pricken

Ture  
#85329 Nä.. Nu har det varit lugnt om "Pricken". Jag kommer att köpa din förklaring. Skulle det komma upp något annat i framtiden så går det att ändra då....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rättviks Pricken

Skogshuggarn  
#85340
Ture skrev:Nä.. Nu har det varit lugnt om "Pricken". Jag kommer att köpa din förklaring. Skulle det komma upp något annat i framtiden så går det att ändra då....


Har skickat dig ett PM, Ture.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).