Motorsåg och handhållet

Motorsågs körkort, vilka har ?

74 inlägg 26918 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90505 man kan nog att få dom att betala c oxå om man visar ett ett papper med en arbetsgivare som "kräver" det o garanterar en anställning. sen om man börjar att jobba där är en annan femma

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90649 Igår var det uppkörning för C-kortet, och det gick vägen. Praktikprovet tog låång tid, så det blev en hel dag i skogen innan alla hade hunnit ta sig an uppgifterna.

Åter igen tycker jag en av de största behållningarna har varit att träffa andra skogsintresserade, och som frikostigt delar med sig av erfarenheter och historier.

//.D

Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90670 själv sitter jag på tåget upp till min motorsågs c-korts utbildning i borlänge nu som börjar 08:00 den 5:te maj

Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

swe#kipp  
#90680 Vem håller den kursen Pendo Master ??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90695 skogsstyrelsen en som heter Leif Södervall. om man går in på http://www.skogsstyrelsen.se sen klickar man på
Produkter & tjänster sen utbildningar och Motorsågsutbildning och motorsågskörkort och sen uppe på höger sida så står det aktuella motorsågsutbildningar så får man fram alla utbildningar som dom har i hela landet och pris. finns även för RA och RB oxå med andra ord Röjsåg

Avatar Fallback

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90765 Har ställt mig i kö för AB,men det blir inget föränn till hösten på kvinnerstaskolan i örebro(bor ca 5km därifrån)så det är nära och bra!

Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90793 kan säga att Mårten och Pär är skit bra lärare där. tog mitt AB på Kvinnersta

Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

swe#kipp  
#91414 Jag tog mitt B igår så nu är det bara att vänta på att kortet skall dimpa ner i posten, sen är det C som gäller, här uppe pratas det om en cirkelstudie även för C kortet men det är till hösten så får väl se om man orkar vänta eller om man får ta kontkat med Leif Södervall och ta det i Rankhyttan istället ,,,,,

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91420 min upplevelse är iaf att dom 3 dagar som det är lite för kort tid kännde mig som en prinskorv som man har tryckt in samma mängd som det är i en falukorv

Avatar Fallback

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91666 Men kom ihåg att det är bara en säkerhets kurs.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91668 jo men än då så blev det för mycke information på för kort tid

Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91711
knaggen skrev:Men kom ihåg att det är bara en säkerhets kurs.



Hoppas att knaggen inte tycker att det är fel med säkerhet när man jobbar med motorsågen...

Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91714 det är inte bara en säkerhets kurs... det är även olika tekniker osv... så med andra ord från amatör till proffs

Avatar Fallback

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

drängafan  
#91798 Har ab kortet men är sugen på c kortet med nån som vet om det finns några kurser på g i södra delarna av landet?

Förövrigt mycke bra information å praktiska grejer nu vet man iaf om när man gör helgalna grejer å är extra försiktig!

Användarvisningsbild

Re: Motorsågs körkort, vilka har ?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91820 http://www.svo.se/minskog/dev/kurser.as ... result=yes där eller så ringer du och hör med närmsta natubruks skola

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).