Motorsåg och handhållet

Sprängskiss 242 xp

8 inlägg 8668 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sprängskiss 242 xp

Mjusse  
#81171 Är det någon som har en sprängskiss till Hva 242 xp? Jag körde sågen lite varm när jag skulle klyva en stock på längden. När jag ställde ifrån mig sågen så rök det ganska häftigt om den och sedan var det lögn att starta den igen. På verkstaden sa dom att den skurit, och det utan att ens plocka isär sågen. Det är bra kom pression i den så jag tror att det är packboxarna vid vevstaken som ruttnat av värmen. Jag tänkte prova med att byta dom ooch se om det hjälper. Jag är mottaglig för alla råd och tips.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Sprängskiss 242 xp

Phantom  
#81173 Det kan vara bra kompression även i en skuren såg, beroende på vad som tagit skada. Har du kört den varm är det enligt mig troligt att kolvringen fått sig en omgång, men har du tur ser du det genom att ta bort ljuddämparen och kolla.

PM:a mig din mail adress kan jag skicka över en skiss åt dig.

Avatar Fallback

Re: Sprängskiss 242 xp

Robertberg  
#81176 Man kan bifoga filer i pm här, så ingen mail behövs :)

Avatar Fallback

Re: Sprängskiss 242 xp

Phantom  
#81177 Va bra...det visste jag inte...då kan jag ju skicka på en gång :smile:

Avatar Fallback

Re: Sprängskiss 242 xp

Mjusse  
#81180 Tack. Nu har jag fått lita att jobba med. Det är alltid lättare när man ser hur grejerna är placerade.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sprängskiss 242 xp

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81765
Phantom skrev:Va bra...det visste jag inte...då kan jag ju skicka på en gång :smile:



Hejsan hej. Jag köpte mig en 242 begagnad precis innan hjul för att ha som backupsåg till 346an. Du skulle inte kunna PMa sprängskissen till mig ochså?

//Uffe

Användarvisningsbild

Re: Sprängskiss 242 xp

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81774 Finns att ladda nere lite varstans...

Lägger upp en version tillfälligt som de som behöver kan ladda ner.

Ladda Ner Sprängsliss

Avatar Fallback

Re: Sprängskiss 242 xp

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81842

Stort tack mange!!!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).