Motorsåg och handhållet

Tips om en Husqvarna 444 SE

5 inlägg 4557 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tips om en Husqvarna 444 SE

perbyl1  
#80295 Jag fick en Husqvarna 444 SE av en skogsvän, han skulle slänga den. Han påstod att den inte gick på tomgång men när jag drog i den startade den och gick fint den stunden jag hade den i gång.
Problemet är att jag inte riktigt vet vad det är för typ av maskin, om det finns reservdelar att få tag till den, rekomenderad svärdslängd o.s.v.
Tacksamt med all info jag kan få.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tips om en Husqvarna 444 SE

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80311 13-14" blir nog bra. 1979 kom de och det mesta går o få tag på med lite letande, så när som tändmoduler.
Det kan vara lite vad som egentligen.
Prova o skruva in T skruven lite o se om den blir stabil, anarrs får den justeras om helt.

Avatar Fallback

Re: Tips om en Husqvarna 444 SE

Fredde73  
#80325 Oj...rena nostalgin. En sån såg var den första jag körde som 14 åring med morfar på vedbacken. Var det inte lite av den tidens standardsåg bland proffsmodellerna ?

Användarvisningsbild

Re: Tips om en Husqvarna 444 SE

totte  
#80339 Berätta sen hur det går med den gamla trotjänaren när den blivit lite mer testad.

Användarvisningsbild

Re: Tips om en Husqvarna 444 SE

perbyl1  
#80448 Till Totte! Det skall jag göra!
Jag håller på med sektionsfällning och sådana saker och. Tänkte jag skulle sätta ett lite längre svärd (18") på den och testa a5tt ha den uppe i trädet när träden är riktigt grova på höjden med.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).