Motorsåg och handhållet

Nytt visir till HVA's hjälmar !!

24 inlägg 8680 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nytt visir till HVA's hjälmar !!

axwell  
#80077 Menar du Nätvisir?
Senast redigerad av axwell lör 30 jan 2010, 16:02, redigerad totalt 2 gånger.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Nytt visir till HVA's hjälmar !!

swe#kipp  
#80079 om du har en HVA hjälm kan du göra lite hål upptill där det redan ser ut som det skulle "vara" hål men att det blivit nått fel i gjutningen :)
Det kan nog bättra på luftflödet lite, på den Peltor hjäl m som jag har är det redan så på från start, vet inte om det hjäper använder sällan poly visisr ,,,

   TS
Avatar Fallback

Re: Nytt visir till HVA's hjälmar !!

Robertberg  
#80093
Naders skrev:Men har man Peltorkåpor som jag har så är utbudet lite begränsat då HVA:s fästen inte passar där.
Eller har jag fel å kollat på fel ställe?


Fast när man har en peltorhjälm är man ju redan utrustad med bättre visir, bättre lurar och bättre hjälm, så för mig känns det inte som att det spelar någon större roll att jag inte kan ha Hva:s visir ;)

Användarvisningsbild

Re: Nytt visir till HVA's hjälmar !!

swe#kipp  
#80095 nja ,,, jag tycker inte att deras visir är bättre än hva's och absolut inte bättre än det här nya :)
men dom kanske har nått som är bättre än det jag provat !?
jag tog peltors dyraste visir utan skärm när jag köpte min Peltor hjälm, vilket skall man ha från peltor ??

   TS
Avatar Fallback

Re: Nytt visir till HVA's hjälmar !!

Robertberg  
#80097 Jag vet inte vilket jag har, men det har suttit på från början iaf, jag stör mig inte på visiret så för mig spelar det nog ingen roll :)
För mig är ljuddämpningen viktigast eftersom jag har en släng av tinnitus, och där känns det som att peltor ligger bättre till än Husqvarna..

Edit: Kollade på peltors hemsida nu, det finns ju tusen miljarder olika nätvisir!

Användarvisningsbild

Re: Nytt visir till HVA's hjälmar !!

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80195 En "gammal" huggarkompis tyckte det samma så han hade ett visir som bara gick ner över ögonen som typ nätglasögon. Då blev näsan och munnen fria och luften friskare, tyckte han.

Martin

Avatar Fallback

Re: Nytt visir till HVA's hjälmar !!

Naders  
#80242
obantteg skrev:
Naders skrev:Men har man Peltorkåpor som jag har så är utbudet lite begränsat då HVA:s fästen inte passar där.
Eller har jag fel å kollat på fel ställe?


Fast när man har en peltorhjälm är man ju redan utrustad med bättre visir, bättre lurar och bättre hjälm, så för mig känns det inte som att det spelar någon större roll att jag inte kan ha Hva:s visir ;)


Nja, har en HVA-hjälm med Peltorlurar och Peltorvisir som börjar bli slitet.

Användarvisningsbild

Re: Nytt visir till HVA's hjälmar !!

swe#kipp  
#80693
Naders skrev:Men har man Peltorkåpor som jag har så är utbudet lite begränsat då HVA:s fästen inte passar där.
Eller har jag fel å kollat på fel ställe?


Har kollat lite på om det skulle gå och man kanske kan göra om visiret lite så att det passar på en Peltor, jag skall be om att få några fler visir så att jag kan exprimentera lite men den saken :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Nytt visir till HVA's hjälmar !!

Naders  
#80729
swe#kipp skrev:
Naders skrev:Men har man Peltorkåpor som jag har så är utbudet lite begränsat då HVA:s fästen inte passar där.
Eller har jag fel å kollat på fel ställe?


Har kollat lite på om det skulle gå och man kanske kan göra om visiret lite så att det passar på en Peltor, jag skall be om att få några fler visir så att jag kan exprimentera lite men den saken :)

Ska bli roligt å se vad du kommer fram till. :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).