Motorsåg och handhållet

Sågfamiljen växer

58 inlägg 21870 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

totte  
#81479 Håller med Mange, gör ingenting åt dämparn förrän du har provkört ett bra tag, tycker du det är för lite pulver i den då kan du börja experimentera. Nu hoppas jag att den kommer att gå som den skall, med alla fina nya grejor i.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81492 Ytterligare ett tips: Kör inte på vegolja 😡
Min 670 hade gått på vegolja och stått ett år när jag köpte den och efter ett tag så gick fjäderstålet 501 87 47-01 i kedjebromsen av. En isärplockning visade att hela mekanismen var rejält inbeckad av gammal kedjeolja.

Om du vill kolla din egen såg så lös ut bromsen och ta av handtaget (lossa 503 20 26-16 lite grand och slå på den så hoppar 503 52 08-01 ut, man kan sedan banka ut 501 76 80-01 från andra hållet, ta sedan bort 501 76 80-01). Därefter lossar du locket 503 73 67-01 och ser till att fjädern 503 71 71-01 inte hoppar ur (om inte bromsen är utlöst är denna fjäder rejält spänd).

Lycka till med en väldigt bra såg :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81506 Bra mineral olja funka bäst o håller dig o sågen i bra skick!
Jag tycker Scandia's EP olja är helt suverän.

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#81547 Provstartade idag :D :ymparty: :-bd
Lättstartad och verkar gå bra, bara gjort en grund+grovjustering av förgasaren, låter den gå lite fett första stunden iaf, hade inget att provsåga i tyvärr, ligger iofs en vindfäld tall bakom jobbet men jag tror inte kommunen blir så glada om man går loss på deras träd :grin:
Angående oljan så verkar denna ha gått på mineralolja då den var väldigt fläckfri och lätt att göra ren, kör själv på Stihl synthplus http://www.stihl.se/katalog/produkt/078 ... eolja.html för tillfället, enda mineralen som fanns i 5l när jag köpte sist, gör inte av med så mycket att det känns motiverat att köpa i 20l dunk, kanske försöker köpa en skvätt scandia olja av någon framöver :wink:
Får väl ha med några bilder på när den är färdig också
DSC00134_2.jpg

DSC00135_2.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81551 Vilket snyggt svärd!

Det ser fint ut på den!

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

totte  
#81554 Bravo, gratulerar till en bra såg! Åter en skyddsvärd Jonsered räddad :grin: . Det är alltid hur kul som helst när man renoverat igenom nåt och det funkar som det skall.

Glöm nu inte att berätta om den på det andra stället också :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81557 Mmmmm

Fler bilder i modell bibloteket! Det tycker vi om! Skulle vara roligt om fler la upp i bibloteket.
Eller hur Totte! Du har ett par du kan klämta dit du med!
😈

:smile:

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

totte  
#81558 Jomen, har tänkt på det, inte blivit av bara, som vanligt. :oops:

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#81563 Jo jag får väll göra det, ska försöka ta ett par bilder på storebror Husqvarna också när jag satt dit storsvärdet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#95844 Äntligen provkörd :ymdaydream: lättstartad, stark, förvånansvärt vibrationsfri. Riktigt nöjd med den 8)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#96318 Var och gjorde ett studiebesök hos Mange i helgen, en riktigt trevlig helg, stort tack för gästfriheten Mange.
Och det bar sig inte bättre än att det blev tillökning igen. 2st Jonsered, en 520 och en 361av. Bilder kommer...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

totte  
#96358 Hehe, tjänare Johan, kul sist vi sågs! Det är lite farligt att närma sig det där kvarteret, man vet aldrig vad man släpar med sig därifrån!

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#96365 Hej Totte, vist var det trevligt när vi träffades senast. kan hålla med dig om att det är farliga kvarter det där, man vet aldrig vad man kan få med sig. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96371 Aja, så farligt är det inte!!!!

Hahahaha

Det var riktigt kul, Johan. Vi ses snart i Målilla!

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#96387 Vi börjar med ett par bilder på lillebror 361 :P
IMG_2610-2.jpg

IMG_2609-2.jpg

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).