Motorsåg och handhållet

Sågfamiljen växer

58 inlägg 21874 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#100758 Mellanbror 520
Bild

Bild


Storebror XF
Bild

Bild

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

totte  
#100762 Fina gamla godingar! 520 är en mycket trevlig såg att köra. XF är en av de snyggaste sågar som gjorts.

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#104056 Fick hem en Companion idag, ska gås igenom lite. Verkar vara bra komp och gnista finns, svärd och kedja var skrot
Bild

Bild

Går det att åldersbestämma med hjälp av tillverkningsnummer?
Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104059 Sista versionen av MS2.

Jag har lite delar till dessa om du behöver.

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#104063 Känns tryggt att veta :-bd Svärd och kedja är nog det minsta, verkade vara ett knepigt svärdsfäste, liknade inget jag sett tidigare, men jag är ju fortfarande grön på detta :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

Skogshuggarn  
#104141 Ser man på,,,,en "Companion-Broder",,,

Vackert! 8)

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

totte  
#104160 Klassiker! Väntar på rapport om framstegen med den!

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#113083 Gjorde en liten genomgång på förgasaren nu i veckan nya membran och rengöring av nål samt en provtryckning. Ny bränsleslang lite bensin i och några drag senare så brummade den riktigt fint. Ska ge den en liten rengöring samt översyn på kedjesmörjningen innan jag monterar svärd och kedja. Bilder kommer

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

viktor meck  
#113088 jag väntar på bilderna, imån så kanske jag hämtar min första såg på på posten :mrgreen:. en jonsered 2150, som stegmaster har skickat mig. tack så mkt stegmaster 🤗 :-bd ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

johan eriksson  
#113108 Tja, bilder finns ju iofs redan lite längre upp i tråden, får väl försöka att filma lite framåt våren när det ska sågas ved istället, men visst en bild när den är rengjord och iordning ska väl kunna ordnas.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

stegmaster  
#113164
viktor meck skrev:jag väntar på bilderna, imån så kanske jag hämtar min första såg på på posten :mrgreen:. en jonsered 2150, som stegmaster har skickat mig. tack så mkt stegmaster 🤗 :-bd ^:)^

Bara trävligt viktor. :grin:
Sågen er en Jonsered 2050, inte 2150, om nu det spelar nån roll. 8)
Hoppas bara att det går att få ordning på den. Annars får du bara skrota den. :oops:

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

viktor meck  
#113186 haha. då har jag fel manual till den :)) =))

Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

viktor meck  
#113187 haha. då har jag fel manual till den :)) =))

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).