Motorsåg och handhållet

Kombidunk

160 inlägg 57088 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

totte  
#79704 Snyggt :lol:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

johan eriksson  
#79705 Alla sätt är bra utom dom tråkiga :D

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

gasljus  
#79708 Hej maccall din kombidunk är ju lysande,,fick mig ett gott skratt när jag såg skapelsen...Jag kommer nog också köpa mig en kombidunk även om det smärtar att lägga 445kr på lite plast..Men många på forumet här tycker den är värd sina pengar, så man får lita på proffsen...

   TS
Avatar Fallback

Re: Kombidunk

Robertberg  
#79711 1 är början av 100, lika så är 2010 början på 2100 . Vi är således inne på (och lever i) det 21a århundrandet.

(Nu kom jag på en sak till som jag ville skriva, då tryckte jag på "Ändra"-knappen och lägger till det i inlägget som jag redan skrivit istället för att skriva ett till inlägg)

Jag tycker det är bra att man kan byta ämne i trådar, när man tröttnat på ett ämne börjar man prata om ett annat, lika så gör man i en vanlig konversation. Detta gör att medlemmarna på forumet känner bättre samhörighet och får en forumbesöken blir trevligare.
Enligt mig :surp:
Senast redigerad av Robertberg lör 30 jan 2010, 22:18, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

johan eriksson  
#79714
obantteg skrev:Jag tycker det är bra att man kan byta ämne i trådar, när man tröttnat på ett ämne börjar man prata om ett annat,

Och så blir det ju så enkelt att hitta i forumet :wink: , Kan tänka mig en framtida sökning, hmm var var det jag läste om kedjefilning nu igen??? var det under fåravel eller recept på raggmunk :roll: :D :grin:

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

Robertberg  
#79716 Fast det är ju inte varje dag vi byter från topicen "Bästa toatipsen" till att börja prata om vilken yxa vi gillar mest, snarare tvärt om, och då blir inte det inte nämnvärt svårare att hitta det man vill.
Och skulle det bli lurigt är det rätt enkelt att söka :-bd

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

Torparn79  
#79790
maccall skrev:Jag får väl böja mig och hålla med om att det kanske känns lite som om vi borde fortsätta denna diskussion över en kopp kaffe eller en pilsner i stället för i en tråd om kombidunkar.

jag kan se dom magiska "kvart i 4-diskussionerna" som alltid dyker upp på hemmafesterna, kan ju vara ett ämne för diskussion hos "spindeln" i sommar, inte sant..??

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

totte  
#79799 Apropå ingenting och apropå att byta ämne så börjar jag undra hur länge Torparn skall fortsätta att känna sig: "snuvig, pärsk!!!", vilket han nu gjort i månader. Blir du aldrig bra? :lol:

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79824
gasljus skrev:Hej maccall din kombidunk är ju lysande,,fick mig ett gott skratt när jag såg skapelsen...Jag kommer nog också köpa mig en kombidunk även om det smärtar att lägga 445kr på lite plast..Men många på forumet här tycker den är värd sina pengar, så man får lita på proffsen...


Köp en Partner istället. Har en sådan själv, sedan många år och har inte sett någon skillnad mot den röda Husqvarnadunken som jag lyckades få in under traktorn...hrm....
Det ända som skiljer förutom färgen är nog priset skulle jag tro.
Clas Ohlson tar 329 (inkl moms) - Gul plast är tydligen betydligt billigare är röd......

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

H-E  
#79852 Tycker Biltema borde ta fram en kombidunk till sin supercoola motorsåg. Då kanske man skulle få sig en dunk för sisådär 129:- :wink:

Bild

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

Filip_björndahl  
#79867 swedol har en billig dunk 180kr tror jag den kostar men den är iaf inte svin dyr som hva, jonsered eller stihl dunkar är men det går inte i lika mycket bensin och olja men får ju köra som helvete om man ska köra slut på en hel kombi dunk om man startar med full tank på morgonen. och biltemas motorsåg är ju lika mycket en så kallad "kopia" såg, men det står biltema. men fa så roligt det skulle se ut om man hade biltema svärd på sågen.

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79890 De dunkar som finns med i Husqvarnas utbud är framtagna mrd tanke på en dags körning med normal stor såg.

Kör man tungt med större grejer räcker det inte en full dag medans det gott o väl räcker till 40 cc såg en dag.

De billigare dunkarna funkar för hobby bruk, men det lönar sig på sikt o är enklare med kombidunk o påfyllnings pip.
Pipen kan man med adapter sätta på dunk med, vilket är toppen att ha till röjare och större såg.

Användarvisningsbild

Re: Kombidunk

swe#kipp  
#79907 med 372:an räcker inte en kombidunk för mig under en heldag, men lyckligtvis är det inte så jag kör den heldagar :P

Håller med Mange om att satsa på en bra kombidunk, hva/jred/partner eller Stihl finns kanske andra men dom här bra :)

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

Filip_björndahl  
#79954 Joo jag tänkte inte på det där med stora sågar, och till röjning så har man olje sidan av dunken på ryggen men en sån där flottör pip.

Om man vill komma undan billigt så funkar det minst lika bra med en billig. men det är helt olika kvalite på dom dyrare dom tål nog lite tuffare tag om jag säger så. och det går i mer bensin och olja.

Men det där systemet som var tidigare i tråden värkar hyfsat vettigt, eftersom man inte behöver ta av tanklocket och då finns det ingen risk att det spills eftersom varje droppe bensin och olja är dyrbar, om man börjar räkna på det så blir det mycket pengar och om det sänker tanknings tiden så tjänar man pengar på det me. men vad vet jag

Filip.B

Avatar Fallback

Re: Kombidunk

Robertberg  
#79955 Om jag räknat rätt räcker en kombidunk ca 12 timmar om man kör 346a, så det räcker ju gott o väl till :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).