Motorsåg och handhållet

"MINA SÅGAR-BILDER"

97 inlägg 48887 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9397
swe#kipp skrev:Nej i Dalarna :)


O_o Dalarna :D

Det är tokfint där ju..

*offtopic* Vi brukar hyra stuga i Dala-järna/Dalajärna eftersom min morbror är med i hemvärnet nått och dom har kursanläggning/övningsstugor där med bäddar åså billigt typ 8bäddar i en stuga och kostar inte så hemskt mycket

kök o toaletter osv

Så åkte vi till nån gård i dalarna som var som ett museum och satt och fika, då stod en "gubbe" vid kaffemaskinen och stirra på farsan(bokstavligt talat ja) och sen kom han fram och fråga om farsan var Dalai Lama, för han var engelsman och hade träffat honom och tyckte Farsan var lik han, sen när han gått me sin kaffekopp så börja alla asgarva xD

och det är väldigt fint där vi brukar hyra stuga, vi har besökt Falu koppargruva, kupolen och clas ohlson m.m :P

*ontopic*

Det är en härlig bild på dina sågar Kipp :D Husqvarna som jag gillar :lol:

Jag har inget emot andra märken, det är bara Favoriten, sen som med allt annat har väll alla märken nån defekt eller dyligt

Däremot tyckte jag och min morbror det var bättre "fräs" i 026an än hans hva 350 och då var kedjan maskinslipad (jag tror att om man kan och filar perfekt för hand så blir det vassare?)

så detta var i somras så stod vi och skulle kapa ved och det dröjde ett tag innan ja fick tebax sågen^^


Kipp är det 372an som e störst där på bilden före dom här bilderna?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9412 så här fina blir dom med power match alla tre :P

Bild

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9416 Fint ^^
är Oregon powermatch nått dyrare svärd eller är power match bara ett namn endå?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9419 Det är lite dyrare än ett vanligt svärd, men skall förhoppningsvis hålla längre :)

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#10790 Mitt senaste fynd :)
ett 13" power match till 346:an !!!

Bild

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10793 Ser mycket snyggt ut!

:D

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10795 det är ändå rätt så intressant att se att de har utbytbart huvud på svärd för en 346. menar hy lönt är det att byta toppen åp ett sådant kort svärd?
Hur långtid håller ett svärd? en säsong?

Annars gillar jag bredden på svärdet, är ju lite av en fanatiker av breda svärd....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).