Motorsåg och handhållet

Är den här hjälmen och hörselskydden bra?

19 inlägg 9218 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Är den här hjälmen och hörselskydden bra?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74461 Viktigt att veta när det gäller pall, har man pallkragar och ett hårt lock blir det mkt billigare, för då
kan speditören stapla ovanpå. Så kolla det åxå, kan vara bra betalt för lite mer emballage.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Är den här hjälmen och hörselskydden bra?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74464 Har nyligen beställt två sådana hjälmar från nima, måste säga att jag är ytterst nöjd med dom!! grymt skönt att kunna lyssna på radio samt att man hör då det ringer! blir att allt eftersom byta ut de vanliga peltorhjälmarna mot dessa, sladden stör jag mig inte alls på bara man har den i bröstfickan så mräker man inte av den!


Som ett par andra personer har skrivit så satsa på peltor om du vill ha radiokåpor istället för husqvarnas....

Säger bara en sak, köp!

Avatar Fallback

Re: Är den här hjälmen och hörselskydden bra?

Vedbrand  
#74804 Nu snor jag den här tråden och berättar om mitt senaste hjälmköp som jag blev otroligt nöjd över,
köpte den på Jula för 199:- http://www.jula.se/skyddshjalmset-133049
Jag ville ha en hjälm med vred bak precis som på min svetshjälm istället för den jobbiga justeringen med fyra piggar.
Hjälmen sitter riktigt bra på huvudet man kan justera och vrida åt ordentligt med en hand medan den sitter på huvudet och hörlurarna har inte de vanliga stålstagen utan klämmer åt bra mot skallen och gör att hjälmen sitter ännu stadigare. Hjälmen känns också betydligt mer kvalitativ än den gula i ungefär samma prisklass jag köpte på Swedol förra året. Den fick jag aldrig att sitta bra, den hade inget vred och hörlurarna hängde löst och den kändes verkligen billig. Jag har aldrig testat en hjälm i högre prisklass så jag vet inte hur denna Blue Wear-hjälm står sig mot såna men jag ville ändå säga att än så länge så är jag riktigt nöjd, duger för hemmaproffs! Hoppas bara att den håller längre än Blue Wear arbetskläder som förlorar all passform efter första tvätten...
Senast redigerad av Vedbrand tis 15 dec 2009, 19:14, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Är den här hjälmen och hörselskydden bra?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74826 Klart intressant, jag visste inte om Blue-Wear alternativet.
Smäller man på Peltor radiolurar så borde man trivas med den hjälmen.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).