Motorsåg och handhållet

Hva 339xp i puddersnö

6 inlägg 2553 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hva 339xp i puddersnö

johoo  
#73061 Prövekjörte 339xp i puddersnö i gallring i klen skog i går men mistet kraft i sagen som nok skyldes fuktighet i forgasseren. Mye puddersnö var i trærne. Er det flere som har hatt problemer med 339 i slike forhold?
Noen gode raad?
Johan



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Hva 339xp i puddersnö

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73063 Sätt dit vintertillsatsen så löser det sig.

Avatar Fallback

Re: Hva 339xp i puddersnö

johoo  
#73066 Det fulgte ikke vinterutrustning med min sag. Er det et plastdeksel for luftinntaket?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hva 339xp i puddersnö

swe#kipp  
#73074 ja, det följer med sågarna från fabrik men det är inte alltid handlarna skickar med det till kunden !

Avatar Fallback

Re: Hva 339xp i puddersnö

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73084
johoo skrev:Prövekjörte 339xp i puddersnö i gallring i klen skog i går men mistet kraft i sagen som nok skyldes fuktighet i forgasseren. Mye puddersnö var i trærne. Er det flere som har hatt problemer med 339 i slike forhold?
Noen gode raad?
Johan


Ja, den stannar för mig. Fick ingen vintertillsats heller, undrar om det ingår. Frågade handlarn, och han sa nej. Men det var väl en 4-5 år sedan nu.

Avatar Fallback

Re: Hva 339xp i puddersnö

Nonkan  
#73113 Det är inte alltid satsen ligger med från fabrik heller, speciellt inte på sågar utan värme i handtagen.

Det brukar ha med tilltänkt exportland att göra. Ibland får vi i Sverige sågar som är tänkta för export till länder utan vinter, t.ex. Danmark och då ligger inte satsen med.

Det brukar gå att efterbeställa utan kostnad, det är bara för handlaren att beställa satsen och sen skriva en leveransreklamation.

Vet inte hur det är med 339 dock, vi säljer mer MS200 :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).