Motorsåg och handhållet

Stihl MS362?

7 inlägg 3886 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl MS362?

Andersson  
#70063 Hej! Det verkar som Stihl har kommit ut med MS362 nu i USA för att ersätta MS361. Kanske inget för mig som hobbysågare men för er storhuggare som funderar på att köpa en ny såg kan vara av intresse.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS362?

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70064 Vore kul om stihl kunde komma med en 261 så 346 fick lite konkurrens.

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS362?

swe#kipp  
#70065 Det är en Strato såg precis som stihl 441 och Hva 576xpg skall bli spännande att se hur den går, har inte hört så mycket om det ännu mer än om en pre produktions såg och dom går oftast rejält mycket bättre än dom som sedan säljs :(
Hva har också en 60cc strato på gång som enligt rykten skall gå bra (även den en pre produktion) så det helt klart en spännande period fram över vad gäller nya sågar och dess uppbyggnad !!

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS362?

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70095
swe#kipp skrev:Det är en Strato såg precis ...


Jag måste fråga... Vad menar du med Strato? Eller var kommer det uttrycket ifrån? Jag gissar att det du menar är det som Stihl kallar för 2-MIX och Husqvarna för X-Torq. Eller har jag gissat fel?

Mvh Martin

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS362?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70098 På talö om spännande period och miljö... Jag skulle ge vad som helst för en Dolmar 4takt!
Vilket ljud!

Avatar Fallback

Re: Stihl MS362?

Andersson  
#70103 Angående MS362 så ser det ut att vara samma koncept som MS441 med kontentan av att den blir 3 hg tyngre och lite dyrare såklart.
http://www.usastihl.com/chainsaws/MS362.html
http://ocweekly.backpage.com/ToolsForSa ... id=6626006

Mange! Du får nog nöja dig med Dolmars nya PS-4605/5105 med nyutvecklat vevhus och tändsystem så länge.

Mvh. Andersson

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS362?

swe#kipp  
#70267
Ekhagas trädfällning skrev:
swe#kipp skrev:Det är en Strato såg precis ...


Jag måste fråga... Vad menar du med Strato? Eller var kommer det uttrycket ifrån? Jag gissar att det du menar är det som Stihl kallar för 2-MIX och Husqvarna för X-Torq. Eller har jag gissat fel?

Mvh Martin



Rätt gissat :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).