Motorsåg och handhållet

Till woody ang ljuddämpare

9 inlägg 4391 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Till woody ang ljuddämpare

swe#kipp  
#5252 här kommer det bilder på dom Woody !!
håll till godo ,,

Bild

346
Bild

357
Bild

372



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
woody  
#5261 Coolt! :shock: :D :D :D

Hur har du gått tillväga ang. 346xpg moddningen...?
är det där org. dämparen du moddat?

mvh woody

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#5262 Den till 346:an köpte jag av en firma i Kanada för att se hur dom gick till väga, sen har jag gjort dom andra själv med hjälp av en Dremel, borrmaskin och en butangas brännare (har ingen riktig gas) och silverlod !
dämparna ser lite olika ut inuti vissa är helt tomma andra har en skiljevägg som man måste fräsa/borra sönder för att fart på flödet, men det är inte säskilt svårt att göra bara man tar det lite lungt och inte öppnar upp dom för mycket för då kan dom tappa i effekt istället, runt 80% av cylinder utblåsets storlek kan man öppna utan att riskera nått (finns så klart inga garantier), min 346:a har gått med den dämparen i cirka 2 år nu utan problem.
det man uppnår med att öppna dämparen är en motor som går lite svalare och har bättre genom flöde :)

   TS
Avatar Fallback
woody  
#5273 Vad kostade canada dämparen?

vad kostar en org. 346 dämpare?

kan man köpa 346 dämparen utan e-tech om man har det,
vad ger detta?
+skillnaden mellan de två dämparna?

mvh woody

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#5276 etech dämparen är den som är mest strypt, vet inte riktigt vad orginal kostar nu, tror jag gav 600:- för kanada dämparen ink frakt .
den som andas bäst är modell DF art.nr 503 86 28-03, vet inte om den är tom längre men det är den med minst skit i :P

   TS
Avatar Fallback
woody  
#5278 OK!
TACKAR för tipsen...
Måste väl först inhandla sågen sen får man väl ta moddningen senare när sågen är inkörd.
men det är ju alltid bra att veta hur man ska gå till väga. 8)

(minns du var man kan beställa en från canada)?
mvh woody

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#5281 http://www.walkerssawshop.com/

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5454 Blev 346:an bättre? Tycker den är rätt vass original, men mkt vill förstås ha mer.

/Nisse

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#5456 sågarna blir gladare av att kunna andas :)
men dom blir att låta en del ,,,,,,

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).